piu

Alla inlägg den 13 oktober 2009

Av pirkko sundeborn - 13 oktober 2009 19:50

Idag har det varit riktigt kallt ,,,,,,, huga. Imorse var jag med sessan Alicia till fsk. klassen  sedan åt vi frukost  innan Ingvar gick ut o började "göra" höst, tog undan det mesta, grejade med husvagnen även så den är klar för vinter. Sedan ringde Mutti o Alicia o ville komma på en kopp, Jens skulle visst jobba över, alltid roligt när man får besök av de sina go jäntor. Sessan åt även lite grann pytt i panna , hon är alltid sugen på ngt. mat aktigt när hon kommer. även om hon har nyss ätit hemma. Men så är det ju hos mommo är det alltid lite godare konstigt nog, så var man ju själv som barn också, det lilla extra, som man inte alltid få hemma.  Men det är bara kul. Sedan har jag inte gjort så mycket bara varit , hängt en maskin tvätt om det nu intresserar ngn. hah-haa. Benny ringde också i dag o sa att trollet har nog saknat fammo  hon hade nämnt mig, go fisen. Konstigt man saknar de små så fort dom har åkt hem, det blir såååååååååå tyst o tomt helst när de har sovit över natt. Cornelia sov brevid mig  i helgen , jag sa till henne innan hon somnade att fammo älskar dig , så hon la sin lilla hand på min kind o sa (älkar dej)man  blir  så varm i hjärtat. Det är bättre än all världens medicin. Om ett par veckor kommer väl sessan Alicia till oss o sover över det var ett tag sedan nu för henne har det gällt bara  mamma o pappa nu , man saknar  hennes prat o hyss om kvällarna vi har våran ritualer när vi ska  gå o lägger oss , både Moffa o jag blir som barn hah-haa. Till helgen blir det kalas vad kul trollet som blir 2 år. Nu ska jag gå o fulla på pannan med ved. Ha det.

Ovido - Quiz & Flashcards