piu

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2009

Troll -besök.........

Av pirkko sundeborn - 4 oktober 2009 19:40

idag är det så grått o trist ute riktig inne sittar dag, men vid 13 tiden började "SOL SKENET" ett par timmar fick nämligen besök av god troll. Hon är ju så förkyld men ändå så glad o riktigt full av jäklisskap o hyss. Hon är inte stilla en endaste minut. verkligen lättar upp tillvaron med sin charm o kramar.  De kom hit o  fick lite lunch makaroni låda , o lillen fick naturligtvis "ASS" . De hade  lite bråttom hem för familjen Näsman o 2 andra skulle dit o äta middag. Vi får se om trollet ska sova här nästa söndag kväll o vara med oss på måndag, Ingvar jobbar em. till veckan så det kanske går bra, för Carro slutade tidigt den dagen så hon hinner hämta lillen innan I åker till jobbet på eftermiddag. men det är inte säkert än hur det blir.Hoppas det blir så . så vi kan rå om henne lite mer, det är absolut ingen problem att ha henne hon grejar själv . ibland lite för mycket kan själv.................. men det är bara ta "spring skorna" på sig o löpa. Nej så farligt är det inte , de är bara vi som är så fjantiga o kollar hela tiden , man är ju så rädd om dom små liven. För hon vill  så gärna klättra lite högre ................ ja nu ska jag fixa lite kaffe , o sedan titta på dumburken en stund  Costa del sol eller vad det nu heter men det är kul program faktiskt. Jag ska till Nolby tidigt i morgon för Mutti åker så tidigt det var kurs , så jag ska köra Sessan till förskole klassen till 8.15 Det var inte så ansträngande.eller hur. Jag vaknar ändå så tidigt så det spelar mindre roll om det är tidigt. man får säkert en kramis där också??????? Fast hon har blivit så STOR nu , så mommo kanske inte är så viktig längre, men det kommer säkert igen lite senare  .En annan vill inte det igentligen men så är livet..ha det så hörs vi.........

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pirkko sundeborn - 23 mars 2012 06:10

 Ja det var det , men det blir inte så att man går in o skriver , i o m att man är i FB o kollar ist. Orkar inte ens skriva  allt som har hänt o händer jobbar o står i  , ska iväg till jobbet strax, men det är ju fredag så det är skönt, Jag tror att ...

Av pirkko sundeborn - 23 mars 2012 06:10

 Ja det var det , men det blir inte så att man går in o skriver , i o m att man är i FB o kollar ist. Orkar inte ens skriva  allt som har hänt o händer jobbar o står i  , ska iväg till jobbet strax, men det är ju fredag så det är skönt, Jag tror att ...

Av pirkko sundeborn - 13 januari 2012 17:22

Nu bloggar jag nästan aldrig , man är väl på FB  istället. det har hunnit hänt mycket sen jag skrev sist  gubben o jag  var till Stockholm  när han fyllde  en massa år, jag överraskade  med en weekend med mat hotell supe  skansens nyårs klockor  m, m...

Av pirkko sundeborn - 13 december 2011 15:30

Hemligt så här års jul o-NYÅR ........Borta med vinden .......... ingen  ,inget eller något ,,,,,,,,Alla ska  lyssna på den  ni!!!!!!!! ...

Av pirkko sundeborn - 11 december 2011 08:30

Ja snart är det ju jul ,,känns inte som så, livet går med raska steg jobb hem äta sova , orkar inte så mycket mer, nu har jag vickat 5 veckor på så gott som 100 % nästan . så gamla tanten orkar liksom inte så mycket mer, Nu har jag blivit förkyld oxå...

Ovido - Quiz & Flashcards