piu

Direktlänk till inlägg 19 maj 2008

Ved igen.

Av pirkko sundeborn - 19 maj 2008 17:02

Idag har vi gjort KLART veden sköööönt. Nu är det bara att städa  på tomten men det tror jag vi gör imorgon, vi har någ ved så det räcker hela vintern ev, vi ska köpa lite granved av Ingvars jobbar kompis för skit o ingentingca 4-5 kbm, det räcker o "sota" av lite nu o då. Nu har bengan o Ingvar åkt till tippen, sen ska dom fortsätta till Birsta o hämta Bengans veranda på Bauhaus o åka köpa en bänk på Jula till oss det var billigt, o även kanske till Ikea o hämta en bänkskiva till Jeanette, flera flygor i en smäll, man måste tänka så i dessa tider med sådana bensin priser.Vi måste ringa till stubbrivaren o beställa honom o ta bort stubbarna han har så mycket o göra så vi får se när han har tid o komma. Vi får ta tomten eftersom har även pratat med Januz så han kommer med mina älskade STEN enorm stor jag ska ha o stora överhuvudtaget, till o med Ingvar har gått med på det. Då ska det grejas så får vi se om det inte bli nån ordning på den här arma tomten också någongång. Hoppas iallafall att det blir så till slut om vi ska lära oss att trivas här. Annars vet i gudarna, som det är nu så vill inte vara ute över huvud taget. I morgon måste jag åka o köpa present till dottern , för på ons. ska vi dit på kalas. Får vi se om lill skruttan följer med oss då eller om hon kommer på torsdag, men antagligen ons. eftersom Jeanette ska skjutsa Jens till tåget . Får vi se vad vi ska hitta på när hon äe här så många dagar, Orrsjön är då inget att åka till med henne vad ska man göra där? Kanske nån annan tripp ????? Eller så är vi hemma för Jeanette kommer någ o sova här om vi är hemma hon vill träffa sin dotter förstår jag väl. Basta blir det någ så vi blir skrynkliga det har hon redan sagt, att hon vill hon är makalös o basta, den lilla sessan. Nu ska jag ta en sväng med dammsugaren. vi hörs

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pirkko sundeborn - 23 mars 2012 06:10

 Ja det var det , men det blir inte så att man går in o skriver , i o m att man är i FB o kollar ist. Orkar inte ens skriva  allt som har hänt o händer jobbar o står i  , ska iväg till jobbet strax, men det är ju fredag så det är skönt, Jag tror att ...

Av pirkko sundeborn - 23 mars 2012 06:10

 Ja det var det , men det blir inte så att man går in o skriver , i o m att man är i FB o kollar ist. Orkar inte ens skriva  allt som har hänt o händer jobbar o står i  , ska iväg till jobbet strax, men det är ju fredag så det är skönt, Jag tror att ...

Av pirkko sundeborn - 13 januari 2012 17:22

Nu bloggar jag nästan aldrig , man är väl på FB  istället. det har hunnit hänt mycket sen jag skrev sist  gubben o jag  var till Stockholm  när han fyllde  en massa år, jag överraskade  med en weekend med mat hotell supe  skansens nyårs klockor  m, m...

Av pirkko sundeborn - 13 december 2011 15:30

Hemligt så här års jul o-NYÅR ........Borta med vinden .......... ingen  ,inget eller något ,,,,,,,,Alla ska  lyssna på den  ni!!!!!!!! ...

Av pirkko sundeborn - 11 december 2011 08:30

Ja snart är det ju jul ,,känns inte som så, livet går med raska steg jobb hem äta sova , orkar inte så mycket mer, nu har jag vickat 5 veckor på så gott som 100 % nästan . så gamla tanten orkar liksom inte så mycket mer, Nu har jag blivit förkyld oxå...

Ovido - Quiz & Flashcards