piu

Alla inlägg den 15 maj 2008

Av pirkko sundeborn - 15 maj 2008 14:49

Idag har jag gjort massor kände mig lite på allerten i morse när jag klev upp, så då satte jag igång. Städade " Barnbarnens " rum riktigt putsade fönster bytte gardiner dammsög soffan o skurade o stojade . Det kändes bra tvättat några små mattor i maskin o annan tvätt , gjort sparriebs , handlat o vet i gudarna vad jag har hållit på med. Riktigt duktig dag med andra ord.Synd att Anders o Christina inte kunde komma den 24-25  hade hoppats på det men Christina hade " bakjour "det heter så på hennes jobb hon är hemma med telefon passning, ingen ville byta med henne så hon blev förbajad .Nu vet inte när det blir.Skit också. hörde idag att Ingvars brors son hade blivit far till en jänta här om dan. Grattis. Släkten ökar vet inte hur mycket  det blir till slut han har ju 6 syskon o en massa syskon barn o dom har redan också en hel hög barn, tappat räkningen. Vet knappt när man är född själv.Huvudsaken att jag vet mina barnbarns födelsedag, det är ju det viktigaste, alicia har redan önskat sig present av oss en docka som jag kan inte ens uttala så Jeanette fick skriva upp det , jag frågade på skoj henne om den såldes på K- Rauta så sa hon så vuxet, " men mommo på Birsta City o Barnens Hus, förstår du". De kan tidigt de små.Vi skulle inte komma samtidigt som alla hennes tjejkomppisar för det var bara för tjejer, sa hon fick inte "fiska " heller för vi var för stora.Ja vad var livet utan god ungarna????????Nu ska jag gå o laga lite middag  stuvade morötter , pot o stekt falu. Det blir bra det Sparribs tar vi imorgon som kvälls gotta. Ni får ha det

Ovido - Quiz & Flashcards