piu

Alla inlägg den 12 maj 2008

Av pirkko sundeborn - 12 maj 2008 20:28

Har bakat matbröd idag varit hos sjukgymnasten lagat mat dammsugit m.m Trodde det skulle bli kväll ,men gick o läste Ankis blogg så hon skulle ta MOPPEN till mig imorgon o hälsa på hon ville ha nåt gott till fikat, så på med ugnen o gjorde lite till henne o mig. Tänkte även bjuda på lunch , så hon orkar åka runt till gud o alla människor med sin fina röda . Hon kanske har till o med gjort träff med andra " knuttar " på  Bommengrillen, vad vet jag?????? Så hon får äta för att orka ragga lite. Nu gör vi inget, sitter bara o slappar, det är ju svin kallt ute där vill man icke vara.Nu säger jag natt natti till alla.

Av pirkko sundeborn - 12 maj 2008 07:35

I helgen åkte vi till Orrsjön fast vi hade väl inte tänkt det först, men tyckte att vi skulle ta en ledig helg. Åkte redan halv 9 på lördag morgon det var helt underbart väder, har blivit lite brun helst Ingvar han ser ut som han hade varit utomrikes. Vi fiskade inget satt o läste o gick lite runt o tittade bedrövelsen, det minsta man kan säga när man jämnför med på "vår" tid, inte mycket till städning o ved eller något annat heller, känns för jäkligt, men det är bara blunda. Kanske någongång i framtiden????????? men vi hade det mysigt åt grillspett o hemmagjord potatissallad o en massa annat gott, drack 4 cider Ingvar 4 öl o 1 Whiskey alldeles lagom , man behöver inget mer tycker inte jag . Åkte hem 4 tiden på söndag det blev så varmt på em. så vi stannade så länge. Vi hann ju hem till eländet ändå. Åt middag där moster bjöd JANSSON  o åt andra rester. Tack,!  Larsson var där ett par ggr. o surrade en stund om allt möjligt.Han var hemma o grejade med ved o invalid ramp till huset för hans gamla mor. Sen bastade vi när vi kom hem, Jens kom fram otillbaks o hämtade grejer att göra laminatgolv(verktyg) han drog inte lotten som skulle skickat honom till Afganistan är båda glad o ledsen samtidigt , det är mycket hemskt land att vistas i , o andra sidan hade han haft mycket bra betalt, men är pengarna allt ???????? Vill ha grabben hel skinnad o vid liv, annars hade det varit oroliga veckor, o ni vet svärmor, inbillar sig o orolig till tusen, men man vill ju inte att det ska hända något med mina kära.Så är det bara , det kan jag inte göra något åt. Inatt sov jag rätt så hyffsad men vaknar så tidigt 6.15 vad ska man göra så tidigt uppe? Jag ska åka ti ll sjukgym. kl. 13.30 först, tänkte baka matbröd men det får vi se om jag får inspiration. Nu ska jag ta en kopp java till så får se sen.

Ovido - Quiz & Flashcards