piu

Alla inlägg under juli 2010

Av pirkko sundeborn - 13 juli 2010 11:09

Solen skiner från en klar blå himmel , härligt. Syndom mannen min som måste arbeta bara, Igår kväll gjorde han lite till på ute platsen, skulle fortsätta ikväll o såga några brädor, var för sent igår o börja såga. Låter för mycket. Har varit till Boss han mådde förträflilgt , saknar säkert sin lilla matte Alicia , han var så kelig, var där en stund o kliade honom. Har även gjort en stor "deg " köttfärs smet som jag ska steka till biffar o bullar bra att ha i frysen o bara ta fram. Annars blir det väl inget speciellt idag. Går väl ut sedan o vattnar häcken som Norells var o satte ,mellan oss o glasmästeriet. fel tid punkt att sätta , men man får vattna o åter vattna............ Men det blir nog bra ,Känner mig även förkyld o ont i halsen lite , ingen bra o bli kraxig ppå sommaren. Pratade med dottra igår kväll de skulle åka till Rullsands camping o bada idag väldigt fin sandstrand där , vi har varit dit med våra barn när de var små när vi var i Furuvik. De hade det bra skulle åka hem över idag . Får vi se när vi kommer ut med vagnen härnäst, blir väl om 14 dagar eller så . För våran del blir det inte så långa resor, har så svårt att sitta mer än ett par mil. Sedan får jag så jäkla ont i bena. Då är det inte roligt att åka. den här hettan är det inte roligt över huvudtaget för någon att sitta o fara som en skottspole. Nu får ni gå ut o njuta i solen så hörs vi.

Av pirkko sundeborn - 12 juli 2010 10:06

Ja idag har gubbben börjat jobba igen, är så konstigt att vara ensam efter 3 veckor. Men han kommer ju hem om kvällarna, tack o lov. Känner mig förkyld o nysig , Ingvar har fått mycket gjort på sin "semester" har börjat anlägga trädgården, mycket bra blir det när det är färdigt, man börjar väl o trivas här med så småningom. Man får sätta sitt eget fingeravtryck på tomten. Jag är ju inte så mycket till hjälp precis men jag kan peka, hah-haa. Hålla  brädor o leka sandlåda har jag väl gjort. Så det kan bli. Igår kväll var det världens åsk skur , men det var behövligt så torrt som o Sahara. Är katt vakt ett par dagar familjen Näsman är på mini semester till Gävle med ett annat par. idag ska jag göra ingenting bara vara, skulle behöva gå till husvagnen o byta säng kläder o städa lite men , det kan man göra en annan dag eller hur? Vi bodde ju i Orrsjön 2 veckor det var skönt o varmt.Hade barnbarn där en natt Trollet o en natt Fröken Alicia. De tycker att det är mysigt o sova i vagn, Conelia har ju egen vagn så hon är van, men  tycker det är roligt ändå. Nu ska jag brygga en kopp java o sätta mig ute o avnjuta det, ha en bra o solig dag,

Av pirkko sundeborn - 8 juli 2010 22:03

Har varit tyst på min plogg hur länge som helst, men det är datorn som varit felande. Det har varit både ena o det andra. Ikväll har vi haft besök av familjen troll , roligt som vanligt, hon börjar bli stora tjejen till o med torr på natten, Kan det mesta själv. Jag får fortsätta o skriva o uppdatera  hädan efter, men på sommar tid är vi mesta deles ute i det fria , helst nu som det är så varmt o skönt. Ingvar har semester nu sista lediga dagen i morgon, Sedan är det jobb igen, fast han har haft projekt här hemma att göra, så dagarna har gått  fort ändå. Ni får ha  det så hörs vi.

Ovido - Quiz & Flashcards