piu

Alla inlägg den 20 april 2011

Av pirkko sundeborn - 20 april 2011 22:07

Ja det har blivit många turer till Stada o kommer o bli oxå, Ska börja nu på Hadar Idris o göra sallad o mackor 4 dagar i veckan eller rättare sagt må,tis, 2 tim, ons o tors, 3 tim. per dag sedan efter 14 dagar ska det utväderas så kan det bli 4 timmar per dag eller så.??? Alltså halv tid, sedan söker vi tillsammans plats på ngn, restaurang eller cafe, vi får se, Men som det ser ut nu så ska dom förlänga den 34 månaders perioden hinner inte bli klart på 3 mån. sa dom .Bara det relaterar till ngt, riktigt jobb så. Men dom har sagt att det står i mina papper att jag skulle ha halv tids sjuk pension , så vi får se hur det kommer o bli det hela. Ikväll var Alicia o Jens på fika nu gick dom på påsk ledighet Jens ha semester nästa vecka visst , Mutti kommer ju oxå hem på söndag kväll från V-rås. Jag har bjudit hem de mina kära på söndag , det blir lite käk . vi brukar inte ha det vanliga tradionella "påsk mat " utan det blir vad det blir, o barnen  får ha lite  godis skatt jakt.I år blir det stora påsk harar av choklad, Vi får  se vad jag ska hitta på för mat funderar på spett med fläskfile , kycklingfile , prinskorv o köttbullar +röd paprika , det blir säkert gott kanske gör pot. gratäng till o memma till efterätt o ngt annat kanske  marängsviss.ja det låter göttigt.

Ovido - Quiz & Flashcards