piu

Direktlänk till inlägg 10 maj 2009

Vilken avslappning !!!!!!!!!!!

Av pirkko sundeborn - 10 maj 2009 19:25

Ja i fredags förmiddag när vi hade ätit frukost o plockat det sista  i vagnen så åkte vi till O-sjön , kl var bara 11 när vi kom dit , alldeles ensamma på våran plats , det var några enstaka fiskare som var där. Det var så härligt att sitta utanför vagnen o läsa o bara mysa, Vid 16 tiden kom moster med gubben sin, vi åt middag o gick ner o fiska en stund men det blåste o började små dugga , så vi gick till stugan o satte oss tog ett par cider o gubbarna lika många öl. kl. var bara 21. 30 när vi gick till varsin vagn o gjorde kväll, tog kvällsmacka o gick till kojs, vad mysigt att ligga o höra regndropparna , väldigt sövande. På lördag vaknade vi tidigt , åt o packade fika korgen o gick ner till stranden o fiskade , jag fick en röding på 950gr jätte fin bit, moster fick en jätte stor på ca 2 kg.  men sedan gick vi upp o lagade middag Larsson kom fram o tillbaks o pratade samt Alvar kom  på cykel o drack kaffe med oss . Sedan kom även familjen Näsman o hälsade på Alicia grillade korv, det var med andra ord en jätte trevlig helg bara vara, Tyst o lungt. Vi åkte hem vid 14 tiden idag , har varit o bastat o hängt ut tvätt. Nu gör vi ingenting, Ni får ha det gott folk.

 
 
anki

anki

11 maj 2009 06:34

Så härligt det behövde ni nog. Vi har slitit som djur men det betalade sig så nu är hälften av året ved klar kram Anki

http://anki.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pirkko sundeborn - 23 mars 2012 06:10

 Ja det var det , men det blir inte så att man går in o skriver , i o m att man är i FB o kollar ist. Orkar inte ens skriva  allt som har hänt o händer jobbar o står i  , ska iväg till jobbet strax, men det är ju fredag så det är skönt, Jag tror att ...

Av pirkko sundeborn - 23 mars 2012 06:10

 Ja det var det , men det blir inte så att man går in o skriver , i o m att man är i FB o kollar ist. Orkar inte ens skriva  allt som har hänt o händer jobbar o står i  , ska iväg till jobbet strax, men det är ju fredag så det är skönt, Jag tror att ...

Av pirkko sundeborn - 13 januari 2012 17:22

Nu bloggar jag nästan aldrig , man är väl på FB  istället. det har hunnit hänt mycket sen jag skrev sist  gubben o jag  var till Stockholm  när han fyllde  en massa år, jag överraskade  med en weekend med mat hotell supe  skansens nyårs klockor  m, m...

Av pirkko sundeborn - 13 december 2011 15:30

Hemligt så här års jul o-NYÅR ........Borta med vinden .......... ingen  ,inget eller något ,,,,,,,,Alla ska  lyssna på den  ni!!!!!!!! ...

Av pirkko sundeborn - 11 december 2011 08:30

Ja snart är det ju jul ,,känns inte som så, livet går med raska steg jobb hem äta sova , orkar inte så mycket mer, nu har jag vickat 5 veckor på så gott som 100 % nästan . så gamla tanten orkar liksom inte så mycket mer, Nu har jag blivit förkyld oxå...

Ovido - Quiz & Flashcards