piu

Direktlänk till inlägg 16 juli 2008

Plantering

Av pirkko sundeborn - 16 juli 2008 15:59

Igår kom Alicia med mamma o pappa sin o fikade med oss efter simmskolan , hon kom o  talade om för oss vad hon har gjort på simmis. Idag gjorde dom likadant fast Trollet blev här några timmar , för J o J skulle till Birsta o hämta gaderober o annat "jux" dom  eller rättare sagt Jeanette hade lagt undan på Ikea.Så vi får till Norells o köpte lite blommor  Alicia fick välja vi planterade 1 styck ros o 2 andra blommor på det nya land som vi har gjort på baksidan, den andra trollet får också "välja" ett par blommor som vi ska sätta där, de får vattna dom själva sen o gå o titta på dom , för de är deras.Det är lite kul grej, o fammo /mommo älskar ju också en massa ute blommor.Alicia o jag går alltid när hon är här o tittar på blommor vilda som odlade, hon älskar nämligen blommor kanske framtida florist? Ingvar har kört lite med trimmer innan han åkte o jobbade, Rolle ringde också o ville att Ingvar ska jobba på söndag, det lovade han. För nästa helg ska vi till Eskilstuna så I skulle jobbat på Lö. så det kvittar ju om han jobbar nu istället. Alla våra ska på semester till helgen J . J o A åker på fredag kväll troligtvis till Dalarna , deras kompisar från S-holm har stuga där så de ska vara med dom kul för trollet , de har en jänta Wilma 3 år gammal så hon kan leka . C . B o C åker på söndag de ska även till Dalarna fast till Rättvik de har hyrt en stuga där,.Jag ska vara kattvakt åt Alicias katter.Det kan väl också vara iför sig avkopplande ,till de gråa vardagen. När vi kommer hem från E-tuna så kommer Anders o Christina hit o hälsa på det ska bli roligt det, då får man prata skit med C o åka till Birsta o stan säkert ,det brukar vara så.Nu ska jag koka mig en kopp java o läsa dagens tidning i lung o ro vi hörs .

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pirkko sundeborn - 23 mars 2012 06:10

 Ja det var det , men det blir inte så att man går in o skriver , i o m att man är i FB o kollar ist. Orkar inte ens skriva  allt som har hänt o händer jobbar o står i  , ska iväg till jobbet strax, men det är ju fredag så det är skönt, Jag tror att ...

Av pirkko sundeborn - 23 mars 2012 06:10

 Ja det var det , men det blir inte så att man går in o skriver , i o m att man är i FB o kollar ist. Orkar inte ens skriva  allt som har hänt o händer jobbar o står i  , ska iväg till jobbet strax, men det är ju fredag så det är skönt, Jag tror att ...

Av pirkko sundeborn - 13 januari 2012 17:22

Nu bloggar jag nästan aldrig , man är väl på FB  istället. det har hunnit hänt mycket sen jag skrev sist  gubben o jag  var till Stockholm  när han fyllde  en massa år, jag överraskade  med en weekend med mat hotell supe  skansens nyårs klockor  m, m...

Av pirkko sundeborn - 13 december 2011 15:30

Hemligt så här års jul o-NYÅR ........Borta med vinden .......... ingen  ,inget eller något ,,,,,,,,Alla ska  lyssna på den  ni!!!!!!!! ...

Av pirkko sundeborn - 11 december 2011 08:30

Ja snart är det ju jul ,,känns inte som så, livet går med raska steg jobb hem äta sova , orkar inte så mycket mer, nu har jag vickat 5 veckor på så gott som 100 % nästan . så gamla tanten orkar liksom inte så mycket mer, Nu har jag blivit förkyld oxå...

Ovido - Quiz & Flashcards