piu

Direktlänk till inlägg 22 september 2008

Utvilad????????

Av pirkko sundeborn - 22 september 2008 17:53

Fredags hade jag sessan här i 4 timmar det var roligt god trollet, hon var så himla snäll tills mor o far hennes kom o hämtade henne då började lill-fröken gnälla det är precis att vad har ni varit. Sedan kom Ingvar hem vid 16.30 han slängde i sig mat o duchade sen åkte vi på en gång till sjön, där var dom andra redan installerade , så vi anslöt till gänget, det har varit såååå skönt o härligt väder har vi också haft, Ingvar var naturligtvis o plockade kantareller höst sådana lite gulisar med men deras tid är någ över för den här säsongen, han hittade igen lite grann tillräkligt att rensa , men Öjje var i väg också han hittade så vansinnigt mycket 2 stora kassar höstisar , han åkte redan vid 8 på söndag morgon precis när jag vaknade , jag frågade vad i allsin dar tar du vägen så här tidigt , jag konstraderade bara att han måste gå till docktorn för något måste vara fel  hah-haa. Men det fick han såta för igår eftermiddag de blev kvar o rensa när vi åkte hem vid 16.30 han var så less att rensa. Där var även ett par med 3 barn från matfors o campade o jätte mycket folk över huvudtaget men det var ju så vackert väder, dr. Larsson var också fram otillbaka flera ggr.Annars var det väl som vanligt, när vi kom hem så kom familjen näsman o Sundeborn på kaffe. Idag har vi klippt gräset Ingvar har lastat av släpvagnen o grejat lite allt mellan himmel o jord.Jag har varit på en prommis nu det var härligt luktar verkligen höst. Nu ska jag gå o hänger tvätt i den jäkla källaren men det är fortvarande ljust så då törs jag.Förresten Larsson talade om att förra   lördag när han gick till sitt älgpass  vid O-sjön så såg han en stor Nalle pajs mellan bilen o passet , den rök fortvarande  så vi har Nalle Puh alldeles granne när vi är där ,bara ca 200 meter från oss, så det är bäst o passa sig när man går o kissa på natten, tur man har toa i vagn o en karl jämte sig som snarkar , heh-hee.Ha en trevlig måndag kväll vi hörs.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pirkko sundeborn - 23 mars 2012 06:10

 Ja det var det , men det blir inte så att man går in o skriver , i o m att man är i FB o kollar ist. Orkar inte ens skriva  allt som har hänt o händer jobbar o står i  , ska iväg till jobbet strax, men det är ju fredag så det är skönt, Jag tror att ...

Av pirkko sundeborn - 23 mars 2012 06:10

 Ja det var det , men det blir inte så att man går in o skriver , i o m att man är i FB o kollar ist. Orkar inte ens skriva  allt som har hänt o händer jobbar o står i  , ska iväg till jobbet strax, men det är ju fredag så det är skönt, Jag tror att ...

Av pirkko sundeborn - 13 januari 2012 17:22

Nu bloggar jag nästan aldrig , man är väl på FB  istället. det har hunnit hänt mycket sen jag skrev sist  gubben o jag  var till Stockholm  när han fyllde  en massa år, jag överraskade  med en weekend med mat hotell supe  skansens nyårs klockor  m, m...

Av pirkko sundeborn - 13 december 2011 15:30

Hemligt så här års jul o-NYÅR ........Borta med vinden .......... ingen  ,inget eller något ,,,,,,,,Alla ska  lyssna på den  ni!!!!!!!! ...

Av pirkko sundeborn - 11 december 2011 08:30

Ja snart är det ju jul ,,känns inte som så, livet går med raska steg jobb hem äta sova , orkar inte så mycket mer, nu har jag vickat 5 veckor på så gott som 100 % nästan . så gamla tanten orkar liksom inte så mycket mer, Nu har jag blivit förkyld oxå...

Ovido - Quiz & Flashcards