piu

Alla inlägg den 26 november 2008

Av pirkko sundeborn - 26 november 2008 10:02

Igår var jag till Kvissle igen, tänkte ta en lång promenad men det känndes kallt drog precis i mot så jag tog BUSSEN hör o häpna har inte åkt buss sen Sundsvall brann men min bil ville inte till Kvissle så jag ville inte besvära Bengan så jag gick o ställde mig på busshållplatsen visste inte ens när bussarna gick men det kom faktiskt en sådan men jag tyckte att det var dyrt 25 kr kostade att åka några ynka få kilometer vill inte åka kolektivt om det är så jäkla dyrt.Sedan gjorde jag det jag skulle o tittade om kring mig om jag kände någon som jag kunde lifta med o vipps så kom Larsson så jag fick skjuts hem, tack Larsson. Sedan när jag kom hem så jag va så duktig gjorde creps med trattkantarell stuvning, o 1,5 kg köttfärs limpa bra att ha i frysen, sen skulle jag baka beskvier till jul men hade bara ett ägg ides inte springa på Ica, så det får bli idag.Var o hämtade julgardiner upp som ska strykas det är ju dax för det också nu. Jeanette var här före 9 o hämtade brud klänningen skulle till eleganten o prova ifall de måste ändras något.Sen skulle hon till bagaren o beställa tårtan om hon beställer den som hon har visat så är det så pampig o fin bara vit med snöflingor på jag har aldrig sett så elegant eller vad ska man kalla det. Det blir någ bra med det. Vi får se om jag ska till Birsta idag med Ingrid vi skulle köpa något till Sibylla o titta lite, hon har inte ringt ännu. Men hon sover säkert lite längre än vad jag gör . Sedan ska jag handla till helgens pravader också lite av varje.Man mmåste väl börja tänka på julbaket också men jag ska inte baka så mycket för vi äter inte kakor så då har vi kakor ändä till påska. Någon enstaka gör man väl, pepparkakor tror jag att jag KÖPER , hah-haa. nu blir min son ledsen i ögat ??????? det enda han äter i kakväg, har gjort samma recept över 30 år huga vad det lät länge. Men var lung Benny du ska få dina pepparkakor, annars kommer han väl inte hem o hälsa på .O carro har jag sparat lite deg så hon får också sitt sugbegär bemött.Lite mer än förra året får hon.Blääääk hur kan hon äta bara deg??????? Men det är ju enklare jag tror att jag ska bara göra deg bollar på fatet till julkaffet. Hah-ha. Nu ska jag koka lite gröt  känns så i magen . Ha en bra dag alla glada.

Ovido - Quiz & Flashcards