piu

Alla inlägg under oktober 2009

Av pirkko sundeborn - 3 oktober 2009 17:15

Idag har Ingvar , Reino, Larsson o jag varit i Orrsjön för gubbarna skulle fixa handikapps bryggan, har gjort ny landgång den gamla var så rutten, så nu är det fint igen. Jag var med o fixade käk o kokte kaffe i stugan , det var varmt o mysigt där inne. Helvi kunda inte vara med för hennes barnbarn från Östersund varr där denna helg. Så hon var riktigt avundsjuk. Jag fiskade även fick 1 st upp o tappade 2, skapliga bitar på  500gr ca. Nu håller jag på fixa lite middag, biff o mos får det bli. Har ätit ärtsoppa o massa annat jux hela dagen. ikväll ska vi bada bastu härligt. Känns att det hettar i hela ansiktet för man har varit ute hela dagen sköööönt. Ni får ha det så hörs vi.

Av pirkko sundeborn - 1 oktober 2009 19:09

Yes , Benny kom hem med mina älskade stenar jätte pumlingar 2 st. Dom lyfter man inte så lätt  jag blev så glad, tänk bara sten, men de är mitt liv säg.......... sedan tog han bort en rot som var i vägen, så tack så hemskt mycket för det var snällt.  Hörde att lill-trollet var sjuk igen febrig , ringde dit nyss o pratade med henne men hon hade så hög feber närmare 40 lill stackarn, man får aldrig vara riktigt glad. idag har min man gjort lite höst ute , plockat bort lite blommor o krukor , jag har varit liksom "kontrollant" försökte  faktiskt rycka bort lite blommor jag med ur urnorna i allafall. Nu har jag stekt lite färsbiffar  tills i  morgon för man vet aldrig när I får åka o jobba ibland ringer dom vid 13 tiden så han kan göra sig redo , så då blir det lite brottom. snart ska jag titta på Idol  . sedan är det väl nästan dax o gå o lägga sig. Sedan är det väl en annan femma om man kan somna, men man får ju hoppas i allafall . Imorgon har Ingvar o göra igen när han ska ta bort allt som sonen rev upp, det tar aldrig slut, o pengar behövde man massor att anlägga den där j-KLa tomten, man skulle vilja vinna lite slantar , så man kunde ge en lite slant till de mina kära ungarna med familjer . Jag ska gå ut en gång till o titta på mina stenar, innan det blir helt svart. ha en bra afton!!!!!!!!!

Av pirkko sundeborn - 1 oktober 2009 08:46

iDAG ÄR DET SÅ VITT PÅ MARKEN ........ GILLAR INTE LÄGET ALLS ,HATAR VINTER. HAR VARIT TILL VAGNEN O HÄMTAT IN NÅGRA ÖL SÅ DOM INTE SPRICKER AV DENNA KYLA. NU HAR VI TAGIT BORT SÄNGKLÄDERNA, SKA BYTA  IDAG TILL  FLANELL LAKAN  VAD SKÖNA DOM ÄR ATT KRYPA IN UNDER. PRATDE MED BENNY IGÅR, HAN SKULLE TILL FRISSSAN MED  TROLLET( UNDRA OM HON SATT STILL DET HADE HON NÅG INTE TID TILL) IDAG SKA HAN KOMMA MED STENEN EV. VET INTE OM VI SKA UT O TA BORT ALLA BRUNA BLOMMOR IDAG INGVAR SA DET IGÅR ATT VI SKULLE GÖRA DET, DET ÄR VÄL HAN SOM FÅR GÖRA JOBBET JAG ÄR VÄL VD. HAH. HAA. JA DET VILL JAG NÄSTAN INTE SÄGA  HAH ALLTSÅ , VET INTE HUR DET HAR BLIVIT SOM MED MIG????+ VARFÖR SKA MAN BO I HUS FÖR IENTLIGEN??+  ÅLDERDOMSHEM VAR DET BÄTTRE FÖR MIN DEL.INTE LIKT MIG DOM SOM KÄNNER MIG.ELLER HUR? JAG HAR TOTALT GLÖMT BORT ATT SÄGA VIA BLOGGEN GRATTIS TILL FAM. WESTERLUND IGEN DE HAR JU BLIVIT MORFÖRÄLDRAR FÖR EN VECKA SEDAN SÅ NU SÄGER JAG DET STORT GRATTIS, JAG KOMMER MED EN  "TULIPAN" ANKI NÅGON DAG VI BRUKAR GÖRA DET NÄR VI FÅR BARNBARN, MEN HOS MIG ÄR DET MER SÄLLAN JÄMFÖRT MED DIG ANKI, MEN DU HAR JU MER EGNA BARN ÄN MIG, DET BLIR SNART EKONOMISKT KATASTROF FÖR MIN DEL OM DET FORTSÄTTER PÅ DET HÄR VISET   DET MÅSTE JAG SKRIVA HAH-HAA EFTER.  MEN SOM SAGT HON TYCKER ATT DE ÄR ALLTID LIKA VÄLKOMNA SOM JAG GÖR SMÅ ,FISARNA. NU FÅR NI HA DET GÖTT FOLK, VI HÖRS.

Ovido - Quiz & Flashcards