piu

Alla inlägg den 19 september 2009

Av pirkko sundeborn - 19 september 2009 20:39

Igår åkte jag till O-sjön o fiskade fast det regnade, fick ett par fina firrar ,  men det var skönt att vara ute i det fria. Sedan var jag hos kisse missarna o handlade lite , pratade med Maria jag skulle entligen åkt till stan idag med henne o fikat men hon ringde igår kväll o sa att hon hade blivit så himla förkyld kunde knappt prata, så det får bli en annan gång. Idag har jag också varit till O-Sjön  vi eldade lite ris där uppe  vid vagnarna 2 högar. får ta resten senare , det kom en stor husbuss så det gick inte att elda precis, det rök så mycket. Fiskade just inget det var så mycket folk där för det var så himla härligt väder så alla ville väl ut. Fiskade bara en stund men inget napp alls. Sedan har Christina ringt vi surrade en bra stund , även Anki ringde de var i Stora  o campade o blöte masken fick heller inget fisk.  Nu har jag tittat lite på Tv  Oldsbergs program men var visst inte så intressant, så kollar jag på nätet istället.  Nyss ringde mina älskade små från Småland  pratade med båda töserna , kul o höra deras röst iallafall. Lilly tackade också för presenten , hon blev 80 idag så grattis. Imorgon kväll skulle Ingrid komma o ta en kopp , har köpt lite räkor så tänkte göra en räkmacka , senare ska jag till S-vall o hämta Jensan från tågstationen. Imorgon på dagen åker jag någ till någon o hälsa på känns som det just nu. Kanske till  skatan eller ngt. Sedan till veckan har jag fullt upp hit o dit o ingenstans tisdag ska jag på Hur igen , får vi se vad det blir. Idag "högg" det igen på ryggen så jag nästan ramlade på köks golvet, Undra vad det är för ngt. man blir orolig på riktigt, det hade aldrig gått o suttit 70 mil i bil till Småland jag hade någ skrikit av smärta , även dom korta bitarna är någ så jobbiga, ja det om det, längtar efter att Anders o Christina skulle komma på besök snart igen , dom är helt fantastiska människor  tack för ni finns!!!!!!!  Ch o jag kan prata om allt  lätta på hjärtat till varandra o glädje o sorg  skratta o gråta härligt , härligt med sådana människor, Har aldrig haft en sån VÄN.  Nu ska jag ta en ducsh , uppe ner vill jag inte gå ensam , tur att vi kan duscha även uppe. Fjantig som jag är hah-haa. Nu får ni ha det gött folk vi hörs.

Ovido - Quiz & Flashcards