piu

Alla inlägg den 17 september 2009

Av pirkko sundeborn - 17 september 2009 21:35

Det har varit kaos hela dagen ....... 3 bilar o en människa det ska vara jag de.  Först i förmiddags åkte jag till Anki , när jag kom hem så fyllde jag bilen med allt som skulle till återvinningscentralen, när jag åkte därifrån så känndes bilen lite underlig i styrningen , men jag stannade vid Ica o handlade lite satte jag mig i bilen o åkte hem, då var bil jäkeln helt knäpp, körde på gårdsplanen o började kolla , hade högra framdäcket helt jäkla PLATT, en himla stor punka. Fick nästan panik , gick till  Helen o sa att om Fredrik hade tid att titta på mitt hjul sedan i em. han har ju Taxi rörelse där hemma med alla grejer. Sedan tog jag Jeanettes bil o skulle till Nolby o mata katterna , upptäcker vid Värsta att  vatten lampan varnar på hennes bil , körde hem till dom,  öppnade motorhuven  fyllde på vatten , ja sedan skulle jag stänga huven .... jag var inte fasiken att trycka den så den stängdes nu sitter den på !:ta jacket , bilen står hemma hos dom. Tänkte hur i helsike jag ska ta mig hem, fick syn på Jens bilnyckel tog Audin gick bra, ringde Jens o talade om fadäsen , så sa han att du har väl inte rört handbromsen på min bil, om du har dragit upp den så då måste jag knacka på OKET annars släpper den inte , tack tänkte jag , vad fasiken sitter bromsok???? Men jag hade inte orkat dra så hårt bara lite bit så den släppte TACK O LOV.   Sedan kom Fredrik o plockade bort hjulet o satte dit ett däck han hade hemma, Tack snälla granne som gjorde det !!!!! Just nu var du värt GULD. När jag ringde sedan ner till dom övriga o talade om allt så sa jeanette  på en gång vad har du gjort nu  hah-haa ropade på Ingvar att det är din fru som ringer  hon har förstört  3 bilar på några timmar,  Vilken duktig kattvakt, eller hur???? O en till grej jag skulle gå o titta om vi hade däck som skulle passa I s Volvo så slog jag skallen i något skit så jag trodde att det hade gått hål i , men tack o lov så det bara ömmar. Så jag har hunnit med mycket idag,

Av pirkko sundeborn - 17 september 2009 08:54

ja nu har dom åkt i väg..   Får vi se vad jag ska hitta på idag ?? Kanske åker till fru W fram otillbaks??? Vad till Mörner igår de tog en himla massa prover , o skickade remiss till ryggröntgen , hittade inte reflex på högra sidan heller han slog o slog men icke någon reaktion. Han skulle höra av sig. Något är på tok men vad??????? Undra sa flundra om jag skulle även ta mig till Birsta o införskaffa nya gardiner till köket , det var ett tag sen jag köpte nya, o även börja titta 2 års present till lill-fisen. Det börjar närma sig  det också, lilltroll redan 2 hugaligen vad tiden springer i väg. Hon får säkert "ASS" på sin stora dag (glass) . Hon är för go när hon frågar efter det, fammo ass säger hon lite tyst så inte mor /far hennes skulle höra det!!!   De kan de .Idag är det riktig blåsdag sa Nasse man får hålla sig i hattten.  Ja ha det gött folk

Av pirkko sundeborn - 17 september 2009 08:54

ja nu har dom åkt i väg..   Får vi se vad jag ska hitta på idag ?? Kanske åker till fru W fram otillbaks??? Vad till Mörner igår de tog en himla massa prover , o skickade remiss till ryggröntgen , hittade inte reflex på högra sidan heller han slog o slog men icke någon reaktion. Han skulle höra av sig. Något är på tok men vad??????? Undra sa flundra om jag skulle även ta mig till Birsta o införskaffa nya gardiner till köket , det var ett tag sen jag köpte nya, o även börja titta 2 års present till lill-fisen. Det börjar närma sig  det också, lilltroll redan 2 hugaligen vad tiden springer i väg. Hon får säkert "ASS" på sin stora dag (glass) . Hon är för go när hon frågar efter det, fammo ass säger hon lite tyst så inte mor /far hennes skulle höra det!!!   De kan de .Idag är det riktig blåsdag sa Nasse man får hålla sig i hattten.  Ja ha det gött folk

Ovido - Quiz & Flashcards