piu

Alla inlägg den 19 september 2010

Av pirkko sundeborn - 19 september 2010 18:30

Igår , på dagen åkte vi till lill-trollet med hennes säng o madrass, det blev bra det. Hon hade haft hög feber i fredags em, men igår var hon jätte kry o på alerten, de skulle komma till oss på lunch i dag, men Benny ringde i morse o sa att lillen hade blivit jätte sjuk igen troligen mag sjuka så då blev det inställt, lill stackarn hon som var så go o glad igår kramade oss o sa att hon skulle komma i morgon. Vi hade skalat så mycket potatis o gjort peppar stek , så då ringde jag den andra trollets familj o bjöd dom, så vi åt så vi höll på att spricka, sedan fick vi för oss att åka till svamp skogen , Alicia ville så gärna o plocka trattisar, så Moffa o hon har ett "hemligt " ställe de brukar gå, så vi lastade bilen med fika korg o åkte i väg det var ju så vackert väder att vara ute, jag orkade ju inte gå mer än ut ur bilen, hittade inte en enda svamp, satt på hinken vid bilen o väntade som vanligt , ( vad jag HATAR att vara så här) men de kom sedan o gjorde mig sällskap på fikat,Sedan har vi också varit o röstat . Svärmor fyller år idag, men hörde att hon fick åka på sjukhus, var visst dålig. Så grattis, grattis ändå. Nu har vi ätit igen samma mat som till lunch det blev så mycket över, men det var ju göttigt. Jag ska gå o brygga lite java känns så. Ni får ha det , får vi se imorgon bitti vilken regering vi vaknar till , inte samma skit som vi har haft hoppas jag, +många med mig.

Ovido - Quiz & Flashcards