piu

Alla inlägg under juli 2008

Av pirkko sundeborn - 19 juli 2008 19:26

Nu är det flera dagar sen jag skrev sist, men har väl inte haft så mycket att skriva. J, J o A åkte igår kväll till Dalarna dom är i Snusnäs hos sina vänner, jag är som sagt katt vakt, idag fick jag av min älskade hälft en ros o en annan blomma som vi planterade ute, jätte fina.Tack så mycket. Sen åkte vi till Dingersjö värdshus o åt en 3 rätters middag det smakade smaskens för idag har vi varit gifta 22 år, fast vi har levt i lag 36 år man blir nästan mörk rädd såååå länge har det gått , vi har ätit många limppor bröd på dom årena, fått 2 friska barn o inte minst 2 underbara barnbarn 1svärdotter o 1 svärson . så något har vi ju åstadkommit på dom långa årena.Man lär känna varandra rätt så hyffsad till o med när man andas så vet man vad den andra är på för humör.Ja det om det.Imorgon ska sonen med sin familj åka på semester till Rättvik men Benny ringde nyss o sa att Lill fisen var inte riktigt frisk var förkyld den lilla stakarn hoppas hon kryar på sig tills imorgon så de kommer i väg.ingvar ska jobba i morgon ska till Sveg , det är en "liten " tripp. Jag tänkte baka munkar om det inte är 40 graders värme förstårs. Nu tänker jag sätta punkt för idag har inget annat viktigt att skriva om så ha det gott folket.

Av pirkko sundeborn - 16 juli 2008 20:32

Jag åkte till L-Sjön o sa grattis till Anki hon fyllde ju år förra fredag, så nu hade jag tid o fara o hälsa på med en blomma , vi bruka inte ha så märkvärdigt huvudsaken är att man säger grattis. När man börjar bli sådär gammal som vi så vill man helt enkelt stunta i att man överhuvudtaget fyller år. Man liksom försöker smyga undan. Men hur som haver så var jag där iallafall o drack en kopp. sen hjälpte A o jag hennes barnbarn o lasta ved i en vagn , (7år gammal kille) han var där o "sommar jobbade" han skulle få en slant för sitt arbete.Mest på lek. Nu sitter jag här igen ensam o tänker gå o ducha en sväng kanske. Så vi får höras , ha en trevlig afton.

Av pirkko sundeborn - 16 juli 2008 15:59

Igår kom Alicia med mamma o pappa sin o fikade med oss efter simmskolan , hon kom o  talade om för oss vad hon har gjort på simmis. Idag gjorde dom likadant fast Trollet blev här några timmar , för J o J skulle till Birsta o hämta gaderober o annat "jux" dom  eller rättare sagt Jeanette hade lagt undan på Ikea.Så vi får till Norells o köpte lite blommor  Alicia fick välja vi planterade 1 styck ros o 2 andra blommor på det nya land som vi har gjort på baksidan, den andra trollet får också "välja" ett par blommor som vi ska sätta där, de får vattna dom själva sen o gå o titta på dom , för de är deras.Det är lite kul grej, o fammo /mommo älskar ju också en massa ute blommor.Alicia o jag går alltid när hon är här o tittar på blommor vilda som odlade, hon älskar nämligen blommor kanske framtida florist? Ingvar har kört lite med trimmer innan han åkte o jobbade, Rolle ringde också o ville att Ingvar ska jobba på söndag, det lovade han. För nästa helg ska vi till Eskilstuna så I skulle jobbat på Lö. så det kvittar ju om han jobbar nu istället. Alla våra ska på semester till helgen J . J o A åker på fredag kväll troligtvis till Dalarna , deras kompisar från S-holm har stuga där så de ska vara med dom kul för trollet , de har en jänta Wilma 3 år gammal så hon kan leka . C . B o C åker på söndag de ska även till Dalarna fast till Rättvik de har hyrt en stuga där,.Jag ska vara kattvakt åt Alicias katter.Det kan väl också vara iför sig avkopplande ,till de gråa vardagen. När vi kommer hem från E-tuna så kommer Anders o Christina hit o hälsa på det ska bli roligt det, då får man prata skit med C o åka till Birsta o stan säkert ,det brukar vara så.Nu ska jag koka mig en kopp java o läsa dagens tidning i lung o ro vi hörs .

Av pirkko sundeborn - 14 juli 2008 23:14

Idag sov vi länge till 9 ovanligt, men Ingvar började jobba idag em skift. ingvar gjorde ett jäkla jobb idag han har tagit bort trasport tejpen på utsidan av alla fönster karmarna o tvättat karmarna , det är ju plast så det gick ju relativt lätt det var rätt så mycket putsbruk på dom. Jag gjorde rent ett par källar fönster, ja dagen gick så Ingvar slängde i sig lite mat o åkte iväg o jobbade.jag åkte till ICa o handlade lite , sen åkte jag Bengan o Ingrid till Värsta fram o tillbaks , sen har jag tittat på dumburken en stund. Jag tänkte vad mycket vi har gjort med huset sen vi köpte det för snart 1 år sen, herre min gud , o stora grejer sen , den här sommaren har Ingvar hunnit en massa saker , skulle vi ta ledigt en helg o åka i väg så har vi inte det minsta dåligt samvete att man har inget gjort åt huset. Läste en artikel i tidningen att Svenska folket ägnat o ägnar sig åt sina hus denna sommar jätte mycket tid o pengar ja, vi är då en av dessa familjer i alla fall vill jag säga. Men förhoppningsvis blir det bra med tiden. Nu ska jag gå o sova en sväng tror jag , natt i natt

Av pirkko sundeborn - 13 juli 2008 22:27

Idag har det hänt saker hela dagen, först kom killarna vid 8 o väckte oss de skulle göra färdigt fönsterna idag, sen kom Lill-trollet med mor o far sin jag höll på o gjorde Fattiga riddare dom slank ner utan några som helst problem 2 längder gick det nästan åt , men det är tur att man slapp o slänga mat. Trollet är såååååååå  busig full rulle hela tiden o är så go o glad hennes leende kan även stora berg smälta . Sen kom Januz o Patrick med våran nya panna den ser bra ut. Benny hjälpte med traktorn o lyfte ner dom tunga sakerna till källar dörren , dom fick in dom i allafall , tur att vi tog bort väggen igår annars vet i gudarna hur det hade gått.Sedan åt alla middag här innan de åkte , sen bastade vi i lugnan ro, fönster putsning ska Ingvar ta itu i morgon det är bara utvändigt man får göra dom ren det är fullt med putsbruk på dom nu, så han har att göra en stund.Nu ska jag spela en stund innan det är dags nanna kudde, så ha det .

Av pirkko sundeborn - 12 juli 2008 16:07

Nu har jag inte skrivit på några dagar, men vi har haft mer än fullt upp med båda folk o saker hela tiden. Ingvar har grejat en massa saker till förmån för hemmet, det tar liksom aldrig slut.Benny har varit hem o hjälpt också till. Igår kväll kom lill-fisen på besök , vad det går undan nu hon är då för go lillen, skrattar o "pratar" hoppar o är i farten heeeeela tiden, det är ju så roligt, snart får vi säkert "låna " henne o vara med henne alldeles själva,dom själva ska på Bio eller något ,då får föräldrarna sova över här, ifall det blir panik.Men det går säkert bra nu hon har ju blivit så stor tjej nu.Nu fick vi höra att J o J s bröllop blir i allafall här hemma ,av någon andledning det var så struligt att åka så många folk utom rikes, o nu kan deras bröder vara med , med sina familjer också. Men det är ju inte bestämd var , när o hur det blir.Det får vi se då när det blir. Men vi ska på fest  i början på Aug. då ska dom ha en namn givnings tillställning för Lill- trollet.Hoppas på fint väder vi ska vara på Alnö hos Cornelias mommo.  Förresten jag har bakat bullar idag, det var inte igår jag gjorde det sist ,man nästan glömmer bort hur man gör, gjorde 2 långa längder även, tänkte göra fattiga riddare i morgon , vad dumt att jag skrev det , mina ungar ÄLSKAR de nämligen , Benny med det sina kommer ju i allafall i morgon hit, så det tänker jag bjuda som "mellis" åt dom.Vi hade bestämt om det skulle bli fint väder så lillen skulle få inviga sin nya bool , men det får vi se då.Nu ska jag hitta på något att greja med eller går o titta på när min man arbetar i sin källare, han gör plats där för nya pannan kommer i morgon kväll.Förresten glömde bort att skriva att vi har tagit bort ytterligare en vägg där nere, mellan gäst rummet o hallen det blev mer öppet o mycket trevligare, det var så vansinnigt mycket dörrar överallt där nere såg värre ut än ett hyreshus med alla förråds dörrar.Men nu har vi tagit bort 4 dörrar o gjort större öppningar istället mer luftigare o ljusare .Nu får ni ha det gott folk vi hörs

Av pirkko sundeborn - 9 juli 2008 22:54

 Igår var killarna här igen o grejade med fönsterna det är duktiga . sen fick vi besök av våra båda trollarna, det var kärt besök det , den minsta var på gose humör hon pussades med faffa , satt på golvet o lekte med sin kusin Alicia , jag tog med båda till skolan så Alicia fick gunga där. Det är roligt när de kommer på besök.God trollen. Killarna jobbade till 21 ca. Idag har vi städat lite grann o försökt ställa allt i ordning igen. De kommer tillbaka i morgon igen, de kan jobba bara korta stunder för dom har annat jobb också.imorgon måste vi till Birsta o köpa lite grejer igen det är vårt andra hem verkar det som.Annars är det väl som vanligt , ni får ha det

Av pirkko sundeborn - 6 juli 2008 09:50

Igår kom killarna vid 9 tiden hade varit problem i trafiken, jäkla vad det gick undan de bytte hela våningen utom toafönster till 17.30ca . vad skönt det blir skillnad på ljudet. Men just nu ser det ut att gud har glömt det här huset till sitt öde. Vi åkte väg sen till O-sjön o drack en kopp ville inte vara hemma i röran, komhem vid 22.30 tiden . killarna skulle komma vid 9 tiden nu på morgonen, de är full gång o fortsätter med att byta fönster. Ingvar ska åka till Birsta o handla puts o färg o annat till grejer som vi behöver , det är alltid något. Vi kan någ börja städa ikväll , hoppas jag . snart ska jag börja titta efter vad det ska bli till lunch åt grabbarna , lutar åt köttbullar o potatis till middag bli det kyckling gryta o ris hade jag tänkt mig.Jag får laga mat hela tiden tycker jag men det är ju så när man har hantverkare.vet inte annars vad jag skulle göra man kan ju inte bara sitta armarna i kors heller o titta. Till helgen som kommer , får vi ny panna så då blir det folk igen som ska hjälpa Ingvar med det, men vad skönt att det händer saker till det positiva hållet men det kostar ju mycket mani s . men sedan har vi ju grejerna förhoppnings vis räcker dom ett tag så vi slipper byta någon mer gång. Nu ska jag gå o kanske göra en hallon kaka till kaffet. Ha det gott folket.

Ovido - Quiz & Flashcards