piu

Direktlänk till inlägg 2 november 2008

Solsken ute o inne!!

Av pirkko sundeborn - 2 november 2008 10:32

ja det är det lillen är ett solsken, av stora mått. Hon somnade igår kväll vid 18. 40 sov till 07.10 vilken unge. Fammo o hon sov som vanligt på golvet i "barnrummet" ser ut som en råttebo, när vi sover där men det gör det samma. Efter frukost  blev hon så trött igen så faffa gick ut med henne , det var bara halv grader kallt så det är skönt o sova inbäddad i vagnen, sedan när jag hade gjort mig ordning gick jag också med vagnen en sväng det var skönt, nu ligger hon på baksidan o nanar, den lille. Fadern ringde  också nyss o undrade hur det gick som. De kommer på lunch sedan eller brunch , fläskfile o älg stek kantarellsås o klyftpotatis blir det. Sedan ska dom åka till Matfors o bada. Annars är det som vanligt med livet , ni får ha en skön dag alla bloggare, vi hörs.

 
 
Ingen bild

Sita

2 november 2008 16:36

Hej på dig! Bengt undrar om ni rökte fläskfileen som han o Ingvar pratat om? Själva har vi ätit rådjurssadel kantareller potatis o sås idag. Nästa söndag åker Ramona till Lettland genom skolan till ett barnhem o ska jobba där i tre veckor hon och en kompis blev uttagna till det lärarna tyckte att de två skulle passa till det. Sen ska Michaela åka med en kompis o proa hos hennes morbror på en lantgård. De ska bo hos hennes morfar inne i Stockholm och åka pendeltåget någonstans utanför där hennes morbror bor. Kram Sita vi hörs.

 
anki

anki

5 november 2008 16:40

Tack för kaffe och smörgås kram Anki

http://anki.bloggagratis,se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pirkko sundeborn - 23 mars 2012 06:10

 Ja det var det , men det blir inte så att man går in o skriver , i o m att man är i FB o kollar ist. Orkar inte ens skriva  allt som har hänt o händer jobbar o står i  , ska iväg till jobbet strax, men det är ju fredag så det är skönt, Jag tror att ...

Av pirkko sundeborn - 23 mars 2012 06:10

 Ja det var det , men det blir inte så att man går in o skriver , i o m att man är i FB o kollar ist. Orkar inte ens skriva  allt som har hänt o händer jobbar o står i  , ska iväg till jobbet strax, men det är ju fredag så det är skönt, Jag tror att ...

Av pirkko sundeborn - 13 januari 2012 17:22

Nu bloggar jag nästan aldrig , man är väl på FB  istället. det har hunnit hänt mycket sen jag skrev sist  gubben o jag  var till Stockholm  när han fyllde  en massa år, jag överraskade  med en weekend med mat hotell supe  skansens nyårs klockor  m, m...

Av pirkko sundeborn - 13 december 2011 15:30

Hemligt så här års jul o-NYÅR ........Borta med vinden .......... ingen  ,inget eller något ,,,,,,,,Alla ska  lyssna på den  ni!!!!!!!! ...

Av pirkko sundeborn - 11 december 2011 08:30

Ja snart är det ju jul ,,känns inte som så, livet går med raska steg jobb hem äta sova , orkar inte så mycket mer, nu har jag vickat 5 veckor på så gott som 100 % nästan . så gamla tanten orkar liksom inte så mycket mer, Nu har jag blivit förkyld oxå...

Ovido - Quiz & Flashcards