piu

Direktlänk till inlägg 6 november 2008

Ut o plocka mossa

Av pirkko sundeborn - 6 november 2008 10:25

Jeanette ringde nyss o frågade om jag vill hänga på o plocka mossa (grön) de ska dekorera boren med det  med någon arrangemang till bröllopet, så vi får förvara det i plast påsar , Anna-Maria skulle komma senare på dan, så vi hinner ut en sväng först. Jätte härligt väder faktiskt.Jag har sstekt nu på morgonen lite fläsk tärningar till pannkaka o gjort smeten så den får svälla, de får mannen till middag stekpanna stekt pannkaka det tycker han om. Imorgon kommer ju Alicia hit så hon skulle få bestämma maten då, säkert kött o klyftisar det älskar hon.På lördag ska jag o lill-fisen åka till stan för Alicia gå på lördagarna o dansar , sen ska vi på stan o fika har jag lovat henne, o köpa något till moffa , det är ju farsdag på söndag, Alicia får även göra tårta på söndag till moffa det är hon duktig på .Hon kan ju inte gratta sin far för han är i Irland då. Då vet vi va vi gör i helgen iallafall, Ingvar får gå själv till Kjell på glöggafton Bengan o Dag skulle också dit så då får han ta sällskap med dom. Men han skulle inte bli så länge sa han för han  har klivit upp så tidigt på morgonen vid 4 för han jobbar på lördag. Men han går dit en sväng tycker någ att det är mysigare att umgås med barnbarnet för hon har sina föreställningar åt oss så vi sitter bänkade på soffan medans hon uppträder i alla möjliga skepnader, det är prinssessa o sång artister mm. Väldigt underhållande, sedan vill hon grilla korv vid öppen spis det är mycket hon vill när hon är här. Snart vet vväl även den minsta trollet vad hon vill också.Nu ska jag kolla posten såg att det kom något på mejlen, ha en bra dag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pirkko sundeborn - 23 mars 2012 06:10

 Ja det var det , men det blir inte så att man går in o skriver , i o m att man är i FB o kollar ist. Orkar inte ens skriva  allt som har hänt o händer jobbar o står i  , ska iväg till jobbet strax, men det är ju fredag så det är skönt, Jag tror att ...

Av pirkko sundeborn - 23 mars 2012 06:10

 Ja det var det , men det blir inte så att man går in o skriver , i o m att man är i FB o kollar ist. Orkar inte ens skriva  allt som har hänt o händer jobbar o står i  , ska iväg till jobbet strax, men det är ju fredag så det är skönt, Jag tror att ...

Av pirkko sundeborn - 13 januari 2012 17:22

Nu bloggar jag nästan aldrig , man är väl på FB  istället. det har hunnit hänt mycket sen jag skrev sist  gubben o jag  var till Stockholm  när han fyllde  en massa år, jag överraskade  med en weekend med mat hotell supe  skansens nyårs klockor  m, m...

Av pirkko sundeborn - 13 december 2011 15:30

Hemligt så här års jul o-NYÅR ........Borta med vinden .......... ingen  ,inget eller något ,,,,,,,,Alla ska  lyssna på den  ni!!!!!!!! ...

Av pirkko sundeborn - 11 december 2011 08:30

Ja snart är det ju jul ,,känns inte som så, livet går med raska steg jobb hem äta sova , orkar inte så mycket mer, nu har jag vickat 5 veckor på så gott som 100 % nästan . så gamla tanten orkar liksom inte så mycket mer, Nu har jag blivit förkyld oxå...

Ovido - Quiz & Flashcards