piu

Direktlänk till inlägg 19 november 2008

Titta vad det snöar!

Av pirkko sundeborn - 19 november 2008 22:17

Det snöar lite grann  men det verkar sluta nu. Skit det samma om det gör det är väl bara barn o skoteråkare som gillar det .Men för deras skull, får det väl komma några flingor.Nu är det några dagar sedan jag skrev sist, men det har inte hänt så mycket jag fick svar från mammografi att jag hade inte cancer det var ju jätte skönt. Idag har jag varit på jakt efter tyg till hjärtat jag hittade på röda korset, tack o lov de hade så det räckte precis det blev jätte fint om jag säger det själv, men alla som har sett det tycker den är jätte tjusig .Fick kallelse även till ögon läkare .Jag måste även ringa till vanlig läkare o beställa tid för fingrarna jäkla värk på nätterna igen ,så man får ställa sig på operations kö, med motvilja men nödvändigt.Så senorna inte hinner börja växa ihop som förra gången då blir det betydligt jobbigare klara av först det ska bli roligt.Allt var visst klart utom bröllops tårtan det skulle hon fixa snart. Eller visa bilden hur det ska se ut, om det blir den som hon har visat mig så blir den väldigt  vacker . Igår pratade jag med Christina hon var så sjuk hade varit det 1 vecka feber o elände. Min komppis från finland ringde också hon hade köpt en kiosk som hon jobbar själv i 6 dagar i veckan, men hon har ju inga barn eller barnbarn endast man, hon har alltid jobbat som besatt Tyskland o lite här o var hon kan tala 6 7 språk , duktig kvinna , en annan klarar av knappt 2 språk, men det är duktigt det med av mig.Hah-haa.Jeanette ringde nyss o sa att Alicia o hon skulle komma o hälsa på i morgon,alltid trevligt med kaffe komppisar.Nu ska jag gå o läsa kvälls tidningen,så ha det gott folk.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pirkko sundeborn - 23 mars 2012 06:10

 Ja det var det , men det blir inte så att man går in o skriver , i o m att man är i FB o kollar ist. Orkar inte ens skriva  allt som har hänt o händer jobbar o står i  , ska iväg till jobbet strax, men det är ju fredag så det är skönt, Jag tror att ...

Av pirkko sundeborn - 23 mars 2012 06:10

 Ja det var det , men det blir inte så att man går in o skriver , i o m att man är i FB o kollar ist. Orkar inte ens skriva  allt som har hänt o händer jobbar o står i  , ska iväg till jobbet strax, men det är ju fredag så det är skönt, Jag tror att ...

Av pirkko sundeborn - 13 januari 2012 17:22

Nu bloggar jag nästan aldrig , man är väl på FB  istället. det har hunnit hänt mycket sen jag skrev sist  gubben o jag  var till Stockholm  när han fyllde  en massa år, jag överraskade  med en weekend med mat hotell supe  skansens nyårs klockor  m, m...

Av pirkko sundeborn - 13 december 2011 15:30

Hemligt så här års jul o-NYÅR ........Borta med vinden .......... ingen  ,inget eller något ,,,,,,,,Alla ska  lyssna på den  ni!!!!!!!! ...

Av pirkko sundeborn - 11 december 2011 08:30

Ja snart är det ju jul ,,känns inte som så, livet går med raska steg jobb hem äta sova , orkar inte så mycket mer, nu har jag vickat 5 veckor på så gott som 100 % nästan . så gamla tanten orkar liksom inte så mycket mer, Nu har jag blivit förkyld oxå...

Ovido - Quiz & Flashcards