piu

Direktlänk till inlägg 28 november 2008

Kaffe gäst

Av pirkko sundeborn - 28 november 2008 15:01

Jag fick tidigt kaffegäst , fru Vesterlund kom o väntade att apoteket skulle öppna , det va ju trevligt, men jag hade inget märkfärdigt o bju så det blev en rågbröds macka med ost. Sedan har jag plockat fram lite ljus stakar o stjärnor har varit på Ica o träffat en jäkla massa folk o pratat med.Igår var vi ju hos Sibylla o grattade henne det var ju trevligt smörgåstårta o tårta fick vi o drickbart fanns det även jag tog likör till kaffet något som jag hade aldrig smakat förrut smakade nästan som Cointreu men det var det inte starkt som attan men det smakade bra. Så Tack Sibylla o Dag för en trevlig samvaro.Nu håller jag på o gör en Jansson till middag duger bra när det behövs ingen matlåda till Ingvar imorgon. Gud jag måste skratta Benny ringde hem att jag skulle söka en ILLER i garaget åt en jobbar komppis till honom , han skulle hämta den här vid 16 tiden idag, hade inte en tjusning vad det var för något men han förklarade det till mig så jag sökte men hittade inte så jag ringde till Bengan så han kom o hjälpte mig att leta, vi hittade en grej som vi trodde var rätt , så då ringde Benny igen , han sa att det var fel. så Bengan kom igen o vi sökte till slut hittade vi den rätta grejen, Bengan skrattade o sa att han hade aldig hört ordet ens att det hette så, han hälsade till sonen att det är ett DJUR som heter så o inte ett rensband.Ja ni ser vad tokigt det kan bli ibland men vi fick oss ett gott skratt o det förlänger väl livet sägs det .Så nu vet även Bengan att det tydligen kallas så. Nu ska jag gå o greja lite till med advent hämtar väl upp lite stora tomtar o även små det finns väl några på "LOFTET" ????????? Jag önskar till alla en trevlig fredags kväll så vi får höras.

 
 
anki

anki

29 november 2008 09:53

Tack för kaffe och pratstund/Anki

http://anki.bloggagratis,se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pirkko sundeborn - 23 mars 2012 06:10

 Ja det var det , men det blir inte så att man går in o skriver , i o m att man är i FB o kollar ist. Orkar inte ens skriva  allt som har hänt o händer jobbar o står i  , ska iväg till jobbet strax, men det är ju fredag så det är skönt, Jag tror att ...

Av pirkko sundeborn - 23 mars 2012 06:10

 Ja det var det , men det blir inte så att man går in o skriver , i o m att man är i FB o kollar ist. Orkar inte ens skriva  allt som har hänt o händer jobbar o står i  , ska iväg till jobbet strax, men det är ju fredag så det är skönt, Jag tror att ...

Av pirkko sundeborn - 13 januari 2012 17:22

Nu bloggar jag nästan aldrig , man är väl på FB  istället. det har hunnit hänt mycket sen jag skrev sist  gubben o jag  var till Stockholm  när han fyllde  en massa år, jag överraskade  med en weekend med mat hotell supe  skansens nyårs klockor  m, m...

Av pirkko sundeborn - 13 december 2011 15:30

Hemligt så här års jul o-NYÅR ........Borta med vinden .......... ingen  ,inget eller något ,,,,,,,,Alla ska  lyssna på den  ni!!!!!!!! ...

Av pirkko sundeborn - 11 december 2011 08:30

Ja snart är det ju jul ,,känns inte som så, livet går med raska steg jobb hem äta sova , orkar inte så mycket mer, nu har jag vickat 5 veckor på så gott som 100 % nästan . så gamla tanten orkar liksom inte så mycket mer, Nu har jag blivit förkyld oxå...

Ovido - Quiz & Flashcards