piu

Alla inlägg under september 2008

Av pirkko sundeborn - 12 september 2008 16:28

Idag har vi varit till skogs IGEN vi har blivit galen???????? Hittade ca 2 l kantareller o 3 l lingon, bra gjort, nu väntar jag på lill-trollet o hennes föräldrar de ska sova över jag o lillen sover på golvet på en madrass B o C får sova i husvagnen, har lovat dom att basta o greja , jag tar handom lillen. Ikväll får dom varma mackor med KANTARELLSuTVNING  det blir någ uppskattat, jag slutar nu tror att dom kommer nu.

Av pirkko sundeborn - 10 september 2008 20:21

Har inte skrivit på jätte länge har inte haft ork , o datorn har varit ur funktion ,men Mutti fixade den idag tack för hjälpen!! Ja i helgen var vi ut med vagnen hade det jätte trevligt , eldade ris o vi åt ärtsoppa o punch till, allt gick väldigt lungt o stilla till väga lagom av allting, ingen stoj o hoj.Ingvar var ute i skogen o blockade kantareller i massor. Vi kom hem vid 5 tiden på söndag em. Sen har det väl inte hänt så mycket mer idag var larm operatör o installerade larm hos oss, vi hade ju ett i Värsta så vi har väntat så länge innan vi satte in här ny.Skönt att ha när vi åker bort så slipper andra springa o kolla .Igår kväll var jag hos Vesterlunds fram o tillbaka  o hälsade på. Där var det bröllops prat lika som här, vi ska ju gifta bort vår dotter den 13 december så det planeras för fullt.Lite tidigt men då slipper man stressa.Benny var också hem en sväng  nu ikväll, de kanske ska komma o sova över på fredag kväll, han ska hjälpa Ingvar på lördag.Men vi får se hur det blir Ingvar har så vansinnigt ont i benet o rygg slutet, vet inte vad det är kanske för han gick i skogen med stövlarna ????? men jobba ska han är så surig fast kan knappt gå.Idag har Mutti o Alicia varit här Jeanettte visade sin nya system kamera hon hade köpt för  över 6 tusen. Den var fin o säkert bra den som begriper sig på den, hon gör ju det det är annat än mamma hennes (jag) alltså, är så o teknisk kan knappt slå på tv;n .Nu ska jag gå o ta mig en ducsh. Så ni får ha det.

Av pirkko sundeborn - 1 september 2008 21:53

Ja i lördags var Lill-trollet här o sov över det gick jätte bra fammo o Cornelia sov i gäst rummet på golvet , hon vaknade ett par ggr, tappat nappen, somnade halv 8 sov till 10 över 7  , somnade igen efter välling flaskan sov till 9 . Så ingen problem alls , glad som en lärka , men så fort Benny o Carro kom in från husvgnen när de hade vaknat vid halv 11 så fick hon se dom , så gnäll på en endaste gång , men bara en stund.De åkte hem vid 13 tiden sen åkte Ingvar o jag lite runt runt o letade svamp, ( snart är vi lik Anki o Kjell ) åker runt i skogen.Men till sist hamnade vi Orrsjön med vår fika korg satt där o fikade det var ju så härligt väder. Idag har Ingvar varit på stan o köpt lADDOMAT  till pannan o färg till pannrummet, jag har pysslat lite , sen kom grannen I o B o drack en kopp, medans vi satt ute så kom fam Näsman : Sundeborn , Alicia stannade över här vi ska skjutsa henne till dagis en sväng i morgon o hämtar också , sen hämtar J henne . Hon har blivit så mammig o pappig så det är inte sant bara dom som gäller nu det är nästan hemskt, hon vill inget annat än vara med dom hela tiden, det är väl en viss period som en del kan vara så, Jeanette var så när hon var liten det var bara mamma , mamma fick inte ens gå på toan för hon var efter mig hela tiden, det är en fruktansvärd jobbig tid, hoppas det går över snart, det är jobbigt för alla.Men det om det , vi får höras så sov gott alla glada.

Ovido - Quiz & Flashcards