piu

Alla inlägg den 9 april 2008

Av pirkko sundeborn - 9 april 2008 11:40

Ja man trodde inte sina ögon i morse när man vaknade ca 10 cm ny snö ,nu. Har nog inte snöat så jäkligt på hela vintern, har varit ute 2 omgångar o försökt få bort det värsta skiten för när Ingvar kommer hem så måste vi åka till stan på ett informations möte Skattemyndigheten har skickat kallelse för vi har sålt o köpt fastighet 07. Så får vi se om vi fattar något vad de pratar om , det brukar vara så svårt fattade ord de svänger med så man blir helt ställd, kan de inte prata så man förstår alla är ju inte skattekonsulter, eller vad dom nu heter. Jag ska måste gå o ta en dusch innan jag ska åka på affären , annars springer andra kunder ut för jag luktar väl som en jakt hund, efter skottningen, så svettig blev jag , men kanske bra för fläsket?Har ätit gröt till lunch gott älskar nämligen gröt. Middag blir det leverbiff o pot.mos.kokta morötter gott det också. Pratade med fru Westerlund i telefon förrut en bra stund höll på att kissa på mig , vad i all sin dag hade vi att prata om vi träffades ju igår, men något hade vi ju att tala om tydligen, det har vi alltid. Igår kväll ringde Anna o tackade för pengen hon fick, sen pratade med Christina , hennes gamla far är på sjukhuset nu ska väl ordnas så han kommer på ett servicehus nu, han hade Parkinssons o massa annat fel han är ju gammal. Men Christina orkar ju inte ta hand om han också det blir så tungt för henne.Jobba hel tid o pappan ringer tjogo elva gånger om dagen o undrar när hon ska komma till honom, så det orkar hon inte med det säger ju sig själv, ingen orkar med sådant.Men hon var lite ledsen att behöva sätta far sin på "hemmet", men vad ska hon göra. Jag sa att hon kan åka hälsa på han där, men slipper allt ansvar själv, fast hon har ju 2 bröder men ni vet ju hur karlarna är , med den saken.Det blir mest hälsa på men det praktiska får nog kvinnorna ta hand om, eller??Nej nu ska jag sätta punkt för den här omgången o fara i väg , gå ut o bygg snöhyddar det finns ju gott om den varan, hah-haa.

Ovido - Quiz & Flashcards