piu

Alla inlägg under september 2009

Av pirkko sundeborn - 16 september 2009 09:11

Vaknade tidigt idag som vanligt med min "kompis"  onda:  Ingvar är också uppe o läser dagens plaska. Igår pratade jag med trollet  itelefon hon bara skrattar, o pratar "kalle mattias" ibland. När allt börjar bli lättare så får hon komma till oss o sova över längtar efter hennes glada skratt  go fisen. Ingvars fri vecka får det bli, så han är med o "jagar" henne  när vi går ut Igår kväll kom även Jens o sessan på besök Jens bytte avgassystemet på Merssan. Mutti jobbade. Så jag fick lite  sysselsättning en stund, gud vad hon pratar om allt(lik sin morbror när han var i samma ålder)  Det är universum o hans mormor!!! Hah-haaa, men som sagt man får ju reda på en massa när man frågar eller hur???  Idag ska jag till farbror docktor igen , säkert sickar han mig till röntgen för ryggen , varför benen "viker" sig . o gör ont som satan. Ja sedan har man ont ÖVERALLT. Ingvar kom hem med en servett , om man har sveda o värk som man skulle torka sig med den jag får någ SVÄLJA flera sådana tror jag kanske det hjälper??????? igår ringde även Anders o surrade bra länge med gubben , jag ska ringa till Ch, också någon kväll, hon ringde för en vecka sedan så nu får jag ta o plinga henne. Igår eftermiddag gick vi till kantarellskogen skulle kolla , jag gick ca 50meter i skogen benen o ryggen ville inte så jag fick sätta mig  på en blöt sten blev alldeles dygnsur i byxan men så är det , ha en bra dag

Av pirkko sundeborn - 15 september 2009 13:43

Ja nu har jag varit till spec. dryga timmen fick jag sitta där, sprängs men det går rätt så hyffsad ändå , skönt att det är gjort, 2.200 fattigare , att man får betala för sådant nöje. Idag är det kanon väder, riktig sommar värme, Ingvar håller på plocka skrot som ska till tippen ikväll, skönt o bli av med skit, jag kanske ska slänga mig också på kärran ??????  Men han tyckte att jag kunde stanna kvar ändå ett tag..... det var ju skönt, bra o ha som lagar lite mat kanske. Nu ska jag koka lite java, o dricka ute. Ha en bra dag

Av pirkko sundeborn - 14 september 2009 09:12

Hej igen

Ja vad har vi gjort, Jens har varit här med Alicia han har fixat rörerna klart, tack o tack tur att du finns!!!!!!!! Lördags var vi o fiskade ,  moster o gubben hennes var i O-sjön så vi tog med oss fika o åkte o fiskade jag fick en lite större o 2 små . men det var skönt att komma ut , glömmer bort lite det onda . Igår grejade Ingvar lite på tomten , sen kom H o R med vagnen sin , J o A var också här , Efter maten for vi o tittade efter svamp, hittade ett par liter. Tur att det växer så nära farbar väg så till o med jag kan plocka. Sedan tittade vi på en film , den var väldigt "blodig" för min smak , något svenskt , jag fattar inte varför jag stannar uppe o tittar på sådant, tycker att det är nästan kusligt att sova sedan. Men det blev så spännande så man stannar o tittar ändå.Inte min stil precis att stirra på tv.Men det är ju så tråkigt nu på kvällarna när det blir så mörkt fort. Imorgon ska jag till tandläkare fyyyyyyy , lika illa det som , att möta en björn. Idag vet jag inte vad som ska göras , inte mycket iallafall. det är fin solig dag iallafall, så det blir väl en ute sväng i det fria. Ni får ha en härlig höst dag.

Av pirkko sundeborn - 10 september 2009 12:20

Ja har varit  på sjukhuset , de tog bort stygnen också, hon sa att jag kanske eventuellt har artros också i händerna + alla ärr bildningar som har blivit efter alla operationer, jag ska ju i väg till röntgen 23.de så hoppas de ser ngt. så ev. kan fixas till det bättre ??????!!!!!!! Igår var Jens här till 22 ca o grejade med rörena kommer kanske ikväll också. Jag satt bara o tittade på Idol  latmasken. Ingvar är ute o pratar med några grannar som ska låna släpvagnen det är rätt så hyffsat väder ute soligt iallafall . Jag ska gå o laga lite mat till gubben det blir potatisgratäng o kasslar  det får bli det idag. Ni får ha det så himla bra.

Sol

Av pirkko sundeborn - 9 september 2009 16:27

Idag är det så härligt ute , rena sommar värmen. Alicia har varit med mig idag medans Ingvar  o Mutti var i Birsta. Hon är lite hostig , men imorgon skulle hon på fsk klassen, jag ska till sjukhuset även i morgon på h-rehab sedan är det nästan varje dag i väg på ngt. med sjukhus att göra. Dom andra ska åka till Småland nästa vecka . jag ska försörja alla specialicter med pengar medans. KUL . Men , men det om det solen skiner väl på mig också någongång, eller. Nu ska jag sätta på lite java. Jens skulle väl komma ikväll o koppla några rör så vi kan elda igen. Han är snäll Jensan. Ni får ha det gott folket.

Av pirkko sundeborn - 7 september 2009 08:16

Yes har haft en faktiskt fin helg lungt o skönt i vårt fina fiskeläge , har fått 2 fina firrar I fick också 1 fin öring. Har suttit vid läger elden pratat myst o mm. När vi kom hem igår em. så kom familjen näsman på besök , H o R har sin vagn hos oss så I , H o R tvättade deras vagn igår. Hörde att lill-trollet med mor är sjuka , Alicia var också förkyld så hon är någ hemma idag skulle jag tro, de små trollerna är det syndom när de är sjuka , o helst nu med svininfulensa i knutarna. Annars är det väl som vanligt , ont o jävligt i kroppen , börjar bli så less på det här inte en dag utan värk på 6 år , kan knappt vända mig i sängen på natten , men jag ska ju till läkaren snart så får vi se vad dom hittar på för skit den här gången, säkert är det diabetes som börjar spöka efter 32 år hoppas verkligen inte det, o så börjar man väl bli gammal också uppe på allt. Nu ska jag gå o ta en kopp java igen Ingvar sover än han jobbar kvällen den här veckan. Det är härlig höst väder ute i allafall sol ,sol o sol. Ha en solig dag

Av pirkko sundeborn - 3 september 2009 21:17

Först ska jag säga GRATTIS till Jossan som fick en liten tös idag , ngt. positivt iallafall. Har varit hos katterna nyss Ozzy ville inte gå in , grannen hade väl matat så då fick han vara ute det är ju varmt han går väl lägger sig hos grannen det brukar han göra. Har varit till Skatan idag o hälsat på surrat o druckit java. Sen har jag inte gjort så mycket mer är så hand i kappad bara använda en näve, en vecka till. Hoppas , hoppas att det blir bra nu ??????????!!!!!!!!!! Ska även till docktorn o tandläkaren bara skit med mig. Har ngt. jävlisskap i ryggen ibland ramlar jag 2ggr bara på en vecka benen bara försvinner när det hugger som fan i ryggen, säkert ngt skit där också, fattas bara annat. Ingvar var så trött han kom hem sent hade möte på jobbet i efermiddags, o imorgon ska han till Duved en tripp på ca. 60 mil tur oretur. Får vi se om vi ska åka ut med vagnen ändå , jag vill ut får fel i huvudet o sitta här o ingenting kan göra , det är väl inte så många helger till man kan campa, för det börjar bli så mörkt o snart är det vinter fy fasiken. Nu ska jag  sätta punkt för ikväll lite svårt o skriva natt i natt

Av pirkko sundeborn - 1 september 2009 20:08

Äntligen har vi fått vår dator tillbaka rensad o klart av allt virus vi hade råkat ut för, så fruktansvärt. Allt är borta, ja det har hänt en hel massa . har blivit opererad igen går med bandage , lill-trollet med familj har nyss åkt hem, go troll hon pratar hela tiden , ibland Kalle- Mattias men man förstår henne bra mycket. Ikväll är det så härligt varmt ute som en riktig sommar värme. Hoppas det fortsätter så nu hur länge som helst.... Vi får höras,

Ovido - Quiz & Flashcards