piu

Alla inlägg den 12 mars 2009

Av pirkko sundeborn - 12 mars 2009 08:43

Ja så kan man tänka om den här magen ........ får vi se om det har stannat nu ,,,, konstig magsjuka. känner man sig pigg ett par timmar o så sedan ja ni vet..............!!!!!!!!!!!!! Men nu har det hållit sig sedan igår kväll. Imorgon kväll är vi bjudna på middag hos moster i Timrå hon fyller år idag så GRATTIS på    65 års dagen!!!!!!!!! Har ringt till henne nu på morgon o försökt att sjunga...... tur att hon inte slängde luren i örat på mig när hon hörde att jag sjöng en trutelutt. Har absolut INTE sångröst för fem öre.De är bara hennes barn o barnbarn o vi som ska komma på middag, men det är många någ ändå över 20 stycken blir vi säkert. Igår blev Alicia besviken säkert på mommo för hon skulle kommit till mig ett par timmar men jag fick ringa återbud för magens skull. vi skulle gått till hockey banan vid NSK så hon skulle åka skridskor, Jeanette åkte till stan o följde med en kompis som ska gifta sig o prova brudklänning, men Alicia fick följa med, hon gillar inte o springa på stan alls, men Jeanette fick visst muta att hon fick välja vilken lunch hon ville på stan. Jag ringde igår kväll o skulle prata med henne o tala om varför jag kunde inte ha henne här  på dan,   men hon ville bara prata med moffa frågade efter honom medans vi pratade, då hade hon inte tid ????????? att prata med mommo, men moffa gick det bra, ja se ungar...Ringde nyss till sonen men han hade heller inte tid att prata skulle ringa senare,,,,,,,,, har inte pratat med dom heller på hela veckan, men har inte haft ork o lust att snacka med någon bara blää allting det blir så när man inte mår så bra. Idag måste jag försöka att damsuga lite grann , man får väl snart astma i dammet ?????!!!!!!   Nu ska jag gå o koka lite gröt känns så i magen att jag är sugen på det ja då kanske man håller på att bli kry. Ja nu är det bara en vecka kvar när de från Nolby åker i väg till Thailand , jag tror att modern har också resfeber lite . oooooooh    så långt det ska åka. De blir någ så tufft för sessan att sitta så många timmar på planet, men de har köpt en bärbar dvd o lite barn filmer , men det är tur att dom flyger på natten men även förmiddag dan efter , så hon kanske sover bort flygtiden, det är ju så tråkigt att bara sitta  finns liksom inget man kan sysselsätta sig med.Jag tycker när man själv har suttit 6 timmar på flyget så är det bara jobbigt, man kan ju gå fram otillbaks i gången men det är ju så himla trångt alltid är det någon man möter så man får klättra på varandra, men det kanske är lite större plan som går så långa rutter. Men jag klättrar gärna bara man kommer till värmen....... o en härlig tillvaro,,,,,,, gud vad man längtar i väg nu, när man ser allt jäkla snö omkring sig. Men vi ska inte i väg nu vad jag vet. ????????!!!!!! Fast vi brukar inte planera sådant i års vis , bara ett par veckor så är man i väg.Men nu har vi inte ens prata om sådant.Nej nu ska jag koka gröt så ha en bra dag , Obs   idag SNÖAR DET INTE;;;;; hurra.

Ovido - Quiz & Flashcards