piu

Alla inlägg den 15 mars 2009

Av pirkko sundeborn - 15 mars 2009 10:58

Ja är det kanske det ?  Ja vad har vi gjort sen i torsdags.... fredag var vi till moster som hade pensionärsdags kalas!!!  Lasse o Cim åkte med oss dit vi åkte dit vid 17.30 tiden , det var trevligt alla hennes barn o barnbarn var där , man träffar dom så sällan (mina kusiner) vi sjöng o hurrade för henne. Sedan åt vi o åt det var så himla gott hon hade gjort 3 rätters , Laxbakelse med krossade ostbågar på kanterna det var så himla gott, sedan var det fläskfile o gratäng eller stekt lax med sparris sås o sallad, kokt potatis, efterrätt rånkorgar med glass o hallon, Kaffe o tårta efteråt, vi blev som pallonger av allt ätande, men gottigt var det. Sedan satt vi  o surrade till 24 ungefär. Så tack!!!!!!!!!!!! Igår var vi ute hela dagen Ingvar skottade fram en släpvagn o husvagnstaket, fy vad snö. Men det var så härligt väder man nästan fick vårkänsslor ? eller vad det nu kan ha varit. Jag var o handlade bara på ica lite gotta till melodi festivalen vi bastade först sedan satt vi o tittade på  TV. Till o med jag ???  Nu har Ingvar åkt till IKEA o hämtat en hylla till Datarummet så vi kanske får ordning på alla pärmar . Jag hatar papper o pärmar , skulle aldrig kunna bli ngn. konttorist, men konstigt någ så hittar jag alla räkningar när det ska betalas, så vi får se hur det går nu när vi fixar ordning allt;;;;;;;;;;;????????? säkert hittar jag inget, jag vet att det brukar vara så med dom folk som har oordning på sina papper  man hittar när det är hur som helst, men när det är i pärmar blir det tvärtom. Ingvar har alltid  skojat med mig om   Alla mina kontor :::: Hah-haa. Annars vill jag ha snyggt runt om kring men icke papprena. Ja vi är olika. Jag har nyss gjort grekisk sallad som vi ska äta till lunch, middag blir det fiskrätt. Det om detta , nu ska jag gå o sätta på en maskin tvätt, så ha en trevlig söndag.

Ovido - Quiz & Flashcards