piu

Alla inlägg den 28 mars 2009

Av pirkko sundeborn - 28 mars 2009 17:29

 Yes nu har vi fått i oss lite föda det var gött. I kom hem vid normal tid. Har varit hos katterna , lämnat tillbaka kycklingen som jag hade köpt för några dagar sedan. Pratat med folk i byn, mest bara "gubbar " , höll på o ramla så i den milda grad i tunneln det var glas halt under snön , i sista sek. fick jag fäste o fatt på tunnel väggen. Tänkte på mina revben som jag har knäckt ett par ggr. förrut. Sedan  var jag kontakt via nätet med fam. Näsman i Thailand , där var kl. 20.30 då o det var fortvarande 30 grader varmt , helt jäkla sanslöst, vi hade då full snö yra. Stackars dom sedan när de kommer hem om en vecka. De led då ingen nöd precis. Nu har jag varit o satt på bastun så man kan gå o värma sig . Inget på TV heller idag bara skit. Förrut ringde en kompis sedan länge från skatan o undrade om jag ska vara  hemma på måndag , hon skulle lämna bilen på verkstad , så vill hon komma hit medans hon väntar 1-2 timma, så det fick hon , vi har ju lill-fisen här man det gör inget då får hon se henne också, deras pojk o Benny var jätte kompisar när de var i skolåldern.nu ska jag gå o kolla om min make har läst klart dagens tidning, men det står väl bara bonusar o höjda löner till stora o duktiga chefer ????????!!!!!!!!! hah-haa o indragningar åt oss vanligt folk, ja folket  RÖSTA PÅ DET BORGELIGA till nästa val också , dom verkar ju så himla BRA, Eller hur??????? Fy attan. Det om det .

Av pirkko sundeborn - 28 mars 2009 07:59

Hör o häpna SNÖ så långt ögat når IGEN. Orkar inte ens titta ut längre på helsiket.            Skrev ett inslag igår men samtidigt ringde de från andra sidan jordklotet så jag tappade bort hela alltet någonstans, Ja var till Anki igår o surrade o drack kaffe med förstårs så Tack Anki , sedan fick hon mer besök , jag åkte hem vid lunch tiden . Gjorde väl inte så vansinnigt mycket mer än lagade middag . Var till katterna. Jeanette ringde o berettade hur fint o mysigt de hade o framför allt varmt. hade varit på en ut flykt med båt o snorklat. Badat o grejat . Pratade med Alicia också hon hade köpt såååååå fina klänningar där , sett elefanter mm de skulle väl rida elefant också. Gud vad hon ska berätta sedan allt när hon kommer hem. Idag jobbar Ingvar är i Vemdalen i de här vädret blir nog lång dag skulle jag tro. Imorgon kommer trollet hit med familj, hon ska sova över, passar bra Ingvar går på fri vecka så kan man leka med fisen. Jag ska ju i väg igen på tisdag till veckan, vi får se vart det leder till allt åkande fram o tillbaks till olika , nu ska jag vara hos en coutsh (fel stavad) vet inte riktigt vad vi ska prata om det är personlig guidning. Men , men man får ju gå o höra vad det nu kan ge förngt. Idag vet jag inte vad jag ska hitta på , ska gå till Ica iallafall o lämna 2 påsar kycklig file , de uppmanar att man ska gör det ifall det finns glasbitar i dom. Fy så hemskt, vem i allsin dar som gör sådant jäklisskap? Man kan ju alltid undra?????? livsfarligt. Så nu får jag väl äta fisk så jag får fenor på ryggen , för jag äter inte annat än fågel o fisk. Men jag gillar ju fisk, idag ska vi äta strömmingsflundra med hemlagad mos.Nehej ni får ha det så bra i snöyran spänn på er skidor så ni tar er fram........

Ovido - Quiz & Flashcards