piu

Alla inlägg den 4 mars 2009

Av pirkko sundeborn - 4 mars 2009 21:56

 Ja idag har jag varit till ögon läkare på sj-huset  , det var inte så roliga besked jag fick där presis . mitt högra öga är färdig för operation för lins byte , men jag fick välja själv om jag ville ställa mig i op. kön eller inte. Men körkortet får jag behålla så länge jag har full god syn på det andra ögat o det hade jag , har op. det för 14 år sedan. Så jag sa till docktorn att jag orkar inte ställa mig på 2 operations kö just nu, handen o ögat. det blev alldeles för mycket , jag tror att man blir helt jäkla galen snart med alla jäkla fel , men om synen skulle börja störa mig eller om jag får ont i huvudet så måste jag höra av mig. Varför ska en del människor  får alla fel ???? har väl varit jäklig eller vad det nu kan vara.Så sedan när vi kom hem från sjuk-huset så fick vi telefon samtal det var efterlängtat o uppiggande samtal det , Carro o lill-trollet skulle komma till mig på eftermiddag , jag blev såååå glad , gick o tittade i fönstret hela tiden när de skulle komma , konstigt men sant man glömmer allt elände för stunden när de små kommer o ge en kram o en bröd smulig puss , läkande båda för kropp o själ.Tack för ni finns. Farfar var någ nästan lite less att åka till jobbet precis nästan de kom , hann bara gosa lite med lill-fisen, att man kan vara sååååååååååååååå gullig, man smälter när hon "flörtar" med båda ögonen. Ja sedan gick jag på ica o köpte mjölk o fram otillbaks till Ingrid o Bengan på en kopp . Nu håller jag på o elda lite men det är + grader ute för det regnar just nu, hoppas att det inte blir halt inatt Ingvar jobbar ju , Ni får ha en bra afton .

Av pirkko sundeborn - 4 mars 2009 08:56

Ja det har gått många dagar sedan jag uppdaterade , men det har väl inte varit så mycket att skriva just. Har varit ett par ggr, på HUR sedan sist, det är så mycket info så att man blir slut i huvudet när man har varit där, men det är kul att vara där.Nästa tisdag blir jag där hela dagen från 8.30 till sen eftermiddag, ska träffa en konsult mm. så då får jag springa till stan o äta lunch aktigt i mellan på rasten 12-13 det blir någ bra. Sedan har det väl hänt det gamla vanliga var till Birsta i söndags o var tvungen att köpa en ny dammsugare , så det har vi gjort. Nu ska vi åka till Sundsvalls sjukhus, jag ska till ögonläkare, fota mina ögon bottnar ( måste lämna till länsstyrelsen för kk.tet Ingvar måste följa med som chaufför för det blir lite jobbigt efteråt att köra bil, o det får jag inte heller göra, man kan inte titta normalt på 3-4 timmar.Det om det. vi får höras igen, så ha det.

Ovido - Quiz & Flashcards