piu

Direktlänk till inlägg 28 mars 2009

Mätt o belåten

Av pirkko sundeborn - 28 mars 2009 17:29

 Yes nu har vi fått i oss lite föda det var gött. I kom hem vid normal tid. Har varit hos katterna , lämnat tillbaka kycklingen som jag hade köpt för några dagar sedan. Pratat med folk i byn, mest bara "gubbar " , höll på o ramla så i den milda grad i tunneln det var glas halt under snön , i sista sek. fick jag fäste o fatt på tunnel väggen. Tänkte på mina revben som jag har knäckt ett par ggr. förrut. Sedan  var jag kontakt via nätet med fam. Näsman i Thailand , där var kl. 20.30 då o det var fortvarande 30 grader varmt , helt jäkla sanslöst, vi hade då full snö yra. Stackars dom sedan när de kommer hem om en vecka. De led då ingen nöd precis. Nu har jag varit o satt på bastun så man kan gå o värma sig . Inget på TV heller idag bara skit. Förrut ringde en kompis sedan länge från skatan o undrade om jag ska vara  hemma på måndag , hon skulle lämna bilen på verkstad , så vill hon komma hit medans hon väntar 1-2 timma, så det fick hon , vi har ju lill-fisen här man det gör inget då får hon se henne också, deras pojk o Benny var jätte kompisar när de var i skolåldern.nu ska jag gå o kolla om min make har läst klart dagens tidning, men det står väl bara bonusar o höjda löner till stora o duktiga chefer ????????!!!!!!!!! hah-haa o indragningar åt oss vanligt folk, ja folket  RÖSTA PÅ DET BORGELIGA till nästa val också , dom verkar ju så himla BRA, Eller hur??????? Fy attan. Det om det .

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pirkko sundeborn - 23 mars 2012 06:10

 Ja det var det , men det blir inte så att man går in o skriver , i o m att man är i FB o kollar ist. Orkar inte ens skriva  allt som har hänt o händer jobbar o står i  , ska iväg till jobbet strax, men det är ju fredag så det är skönt, Jag tror att ...

Av pirkko sundeborn - 23 mars 2012 06:10

 Ja det var det , men det blir inte så att man går in o skriver , i o m att man är i FB o kollar ist. Orkar inte ens skriva  allt som har hänt o händer jobbar o står i  , ska iväg till jobbet strax, men det är ju fredag så det är skönt, Jag tror att ...

Av pirkko sundeborn - 13 januari 2012 17:22

Nu bloggar jag nästan aldrig , man är väl på FB  istället. det har hunnit hänt mycket sen jag skrev sist  gubben o jag  var till Stockholm  när han fyllde  en massa år, jag överraskade  med en weekend med mat hotell supe  skansens nyårs klockor  m, m...

Av pirkko sundeborn - 13 december 2011 15:30

Hemligt så här års jul o-NYÅR ........Borta med vinden .......... ingen  ,inget eller något ,,,,,,,,Alla ska  lyssna på den  ni!!!!!!!! ...

Av pirkko sundeborn - 11 december 2011 08:30

Ja snart är det ju jul ,,känns inte som så, livet går med raska steg jobb hem äta sova , orkar inte så mycket mer, nu har jag vickat 5 veckor på så gott som 100 % nästan . så gamla tanten orkar liksom inte så mycket mer, Nu har jag blivit förkyld oxå...

Ovido - Quiz & Flashcards