piu

Alla inlägg under november 2008

Av pirkko sundeborn - 5 november 2008 21:59

Ja det har jag varit idag, om det nu intresserar någon. Skönt att de kallar vartannat år, man kanske inte gjorde det självmant. Åkte med B o I till Kvissle passade på o handlade även livets nödtorft där, träffade en jäkla massa folk som jag kände. Sedan bakade jag lite bullar på em. Jeanette ringde o sa att Anna-Maria o Alicia o Jeanette skulle komma till mig på torsdag o hälsa på, men efter en stund ringde hon igen o sa att jag skulle komma till Nolby istället för A- M hade hunden med sig de har visst skaffat en, o till oss får man inte ta hundar in, så då åker jag till henne.Kul o träffa henne hon var som våran flicka för

mer  10 år sedan var alltid hos oss sov åt o allt, jag skällde på henne lika mycket så på mina egna, väldigt rar tös. Men nu är hon en stor FLICKA med hus , barn , man o hund, ja va tiden går 30 år lilla A-M . Ikväll fick vi kärt besök av äldsta barnbarnet med mor o far . naturligtvis ville hon stanna över natt, men det blev nej från föräldrar hennes, så det var inte så  kul, förstårs, läppen hängde långt nere på hakan, försökte att säga att du ska ju vara här över hela helgen men hon ville inte vänta så många dagar.de barna. Pratade även igår med svärdottern o lill-fisen hon hade fått spruta

i måndags  o blivit vägt hade gått upp litr grann, igår var Anki även på en snabb fika här tack för besöket, hade varit Mulle på en förskola. Vi åt varm macka till lunch lite dåligt men dock. Sedan på kvällen kom B o I o spelade en stund poker jag tog hem hela alltet, hurra  inte mycket 50 öringar blev det man kan då inte precis köpa mink päls för pengarna hah-haa vi spelar mest för skoj . Ett bra sätt o umgås faktiskt. Nu ska jag spela taipei en stund innan jag kryper ner brevid  den jag delar tidningen med, så natt i natt

Av pirkko sundeborn - 2 november 2008 10:32

ja det är det lillen är ett solsken, av stora mått. Hon somnade igår kväll vid 18. 40 sov till 07.10 vilken unge. Fammo o hon sov som vanligt på golvet i "barnrummet" ser ut som en råttebo, när vi sover där men det gör det samma. Efter frukost  blev hon så trött igen så faffa gick ut med henne , det var bara halv grader kallt så det är skönt o sova inbäddad i vagnen, sedan när jag hade gjort mig ordning gick jag också med vagnen en sväng det var skönt, nu ligger hon på baksidan o nanar, den lille. Fadern ringde  också nyss o undrade hur det gick som. De kommer på lunch sedan eller brunch , fläskfile o älg stek kantarellsås o klyftpotatis blir det. Sedan ska dom åka till Matfors o bada. Annars är det som vanligt med livet , ni får ha en skön dag alla bloggare, vi hörs.

Av pirkko sundeborn - 1 november 2008 19:41

Yes nu har vi en liten knyte hos oss igen sover så sött så. Benny kom i eftermiddag med henne samtidigt  delade Benny o jag älgköttet han hade varit i Fränsta o hämtat ca 16 kg. Väldigt fint kött såg det ut att vara. Så nu har jag mat åt gubben några veckor. Ska bara mala köttfärsen någon dag. o dela upp det. Idag har B o C haloveen fest hemma hos sig, det därför som trollet är här, men hon är så snäll så det inte är klokt, när hon är med oss , men så fort föräldrarna visar sig så då blir det pip. Annars skrattar o pysar hon hela tiden. Ingvar har så ont i höften så han har suttit ensam i bastun en lång stund men verkar inte släppa det är väl gammel het som kommer smygande till oss alla.Inte så kul det inte.Igår på dagen var vi till grannen o jag hade gjort en sockerkaka o köpt en bukett rosor sa bara trevlig helg, för de skulle kommit hit ikväll på middag men vi blev barnvakt, så då får vi ta det om 2 veckor istället, för nästa helg har vi  de andra trollet här, från fredag till måndag kväll , Jens åker till Irland på fredag morgon kl 4 eller var det ännu tidigare ?? Jeanette jobbar alla dagar då han är där. Men det får väl gå det med.Ikväll är det kallt ute 7 minus var det för en timme sen. huga . Jäkla  varga vinter. inget som jag gillar så värst. Nu sätter jag punkt för ikväll så ni får ha det så bra, så vi hörs.

Ovido - Quiz & Flashcards