piu

Alla inlägg den 27 februari 2008

Av pirkko sundeborn - 27 februari 2008 18:29

Idag har det varit som vanligt, laga mat o greja . Gubbarna har varit i källaren  från 10 till 14 , Åt bruna bönor o fläsk min älsklings rätt, skulle kunna äta det 3 dagar i veckan.När Ingvar åkte till jobbet gick jag ut o gick runt N.S.K o bort runt Kyrkmons skola, så det blev några steg i allafall. Köpte kvällstidningen , men det är ju bara eländes elände jämt o ständigt.Skulle åkt o hälsa på någon men det kändes motigt skit väder, roligare att åka när det är soligt. Nu tänkte jag börja läsa min bok äntligen , när jag läser så vill jag inte bli störd annars tappar jag handlingen. Men oftast när jag läser så blöjer jag hela boken på engång om den är spännande kan inte sluta, men om den är tråkig så då blir den liggandes o läst.Men ikväll är det läge för läsning tror jag?  Anki skrev på sin blogg att jag som åkte dit o hjälpte henne när hon var sjuk , ja visst var jag där några gånger, men hon har betalt det flera gånger om tillbaks , när vi var fiskepoliser så hon körde alltid o tog inget betalt, för hon följde mig ibland på mina pass också, men oftast hade vi fiskegrejer med oss o tog upp STORA FIRRAR  eller hur???? Faktikst sant jag fick en gång en Regnbåge på 1.800 på lilla åstjärn så det är inte lögn + att vi hade jätte kul på våra möten.Tiden gick så fort, man kan längta efter det ibland, men inte under rådande förhållanden.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards