piu

Alla inlägg den 20 februari 2008

Av pirkko sundeborn - 20 februari 2008 22:06

ja nu sover Ingvar o lillsessan äntligen, vilket bus det var i sängen dammet lägger nog inte ens imorgon, hon var så trött men busa skulle hon bara skrattade hela tiden hon är väldigt lättsam att ha aldrig något gnäll o grin när man ska sova bara bus. Pratade med moster förut hennes svärson har blivit opererad idag det var någon sorts var böld i magen dom visste inte ännu vad det var, tydligen vet dom kanske bättre i morgon? Hoppas att det va något ofarligt inte undra på om han har haft 40 graders feber i14 dagar.Jag behöver inte vara barnvakt till veckan Jeanette

+gänget på Ikea får det visst färdigt den här veckan hon skulle visst jobba med det på söndag också.Ingvar kanske få börja senare imorgon hans tankbil hade gått sönder i Nedansjö ikväll jourbilen var där o reparerade så den andra chuffören kommer hem kanske sent imorgon bitti det berår på, men då får han jobba sent imorgon kväll istället han ska upp halv 5 o ringa till PETER o höra var han är .Idag blev det inte så mycket gjort för I o B .det fattas några detaljer som vi måste åka o skaffa , typiskt när man håller på o renovera alltid är det något som man måste fara o köpa till ,men det är ju inte sån panik för vi kan ju tvätta oss här uppe men det klart att det är roligt när man skulle få färdigt, men gubbarna börja bli gamla så man orkar inte så förfärligt mycket efter en dags arbete. Så det kanske blir till helgen mer gjort o nästa vecka jobbar I eftermiddag. Jag har inte hunnit börja läsa min nya bok ännu ,jag spar den till veckan när I jobbar em. då kan jag läsa i lung o ro  natt i natt alla människobarn hörs imorgon

e.m

Av pirkko sundeborn - 20 februari 2008 14:20

Nu har jag varit på apoteket tog liten promenad i Kvissle ,det är så sköönt ute, träffade en gammal kompis Grynet vi pratade en lång stund det brukar bli så när vi ses. Måste bara skriva ner vad som hände när jag skulle hämta ut sprut spetsar, kom till apot. tog en lapp satt o vänta min tur ca 10 min. sen när jag kom fram då säger hon att det finns  INTE något till mig ,va sa jag sen talade jag om vad jag tyckte om Nj v.c hon sa att du kan gå till V:C o prata med dom vad som hänt, gick dit frågade efter recept då säger hon på recep. att det ligger någ här i lådan ,tittade efter fanns icke hon gick o pratade med R-M .U kom tillbaks o sa att dom får inte faxa länge direkt till apoteket????????? om det bara gäller sprut spetsar eller allt vet ej. Jag sa att nu måste jag ha dom fick vänta på R-M.U ca 15 min. När hon kom talade hon om att  receptet hade hon skickat hem till mig????????? Varför ,?? Jag frågasatte Lis- Britts vetande   det va henne jag har pratat med vet inte hon det om hon är V.C  chef???? Jag fick 2 påsar spetsar med mig , för jag visste inte eller kunde inte lita på om dom kommer idag eller ej. Dom kom inte idag med posten, jag blir så less på dessa j-kla bessevisser   det är ju livsviktigt för mig hade bara 1 kvar. Första gången ringde jag förra veckan!!!!!!!!!!! Tänk på alla gamla som har svårt att  röra sig.  Nu ska jag börja titta efter vad vi ska äta , mos tror jag korv men det gillar inte min äkta hälft men det får bli som det bli, annars får han väl vara hungrig  . Kanske ska jag gå ut en kort prommis till , imorgon skulle det väl snöa ev.

Av pirkko sundeborn - 20 februari 2008 11:02

Ja nu är man barnvakt hela veckan på nätterna Alicia är här från ca 19 till 10.30 dan efter, Jeanette jobbar natt den här veckan ev. nästa också. Det är bättre så här ,hon kommer ju hem så tokig tid fem på morgon . Det gör ju det samma om hon sover här lill trollet hon sover ju som en stock, då får vi äta frukost i lung o ro o mysa i sängen en stund innan vi kliver upp.Hon hinner någ kliva upp många ggr. i sitt liv ändå. Men sen åker jag med henne till dagis mellan 10 o 11, så hon hinner leka med kompisar en stund J hämtar hon ca 15 .    Så ska jag åka på apoteket snart, måste äta lunch före ,för där kan man bli sittandes ibland . Jag ska försöka dammsuga lite grann är väldigt "tussigt" på golvet längtar tills jag får ta bort gips o stygnen så man kan vara som vanligt hoppas att det lugnar ner sig nu med händerna!?  Åkte förrut med pappers skräpet till sopstatinen ( efter jag hade skjutsat Alicia) då ståg HERR ORDFÖRANDE utanför spelhålan o gestikulerade som han brukar med armarna i luften med någon farbror, han såg någ mig när jag åkte förbi han liksom tittade på så som han ville ha en vinkning???????? Det var det , nu ska jag äta FIL m ricegrips grovbröd m finsk korv o päron + kaffe förstårs.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards