piu

Alla inlägg den 9 juni 2008

Av pirkko sundeborn - 9 juni 2008 15:14

Fy vad tyst det blev Ingvar har nyss åkt till jobbet, Alicia är på dagis jag skjutsade henne dit vid 11 hon ville dit redan vid 9 i morse, hon ville visa sin nya klänning som hon fick av oss i lördags o sen att hon hade klippt luggen, det är ju så med barna. Jag ska hämta henne imorgon bitti igen ska till Nolby kl. 7 så får vänta så hon sover ut först, o moffa med vet inte vilken tid han kommer hem inatt, så han behöver sova en stund längre på morgonen.Idag har vi grejat ute på kalhugget  Ingvar har kört med röjsågen o tagit bort små stubbar o sly, jag har släpat stubb rester o pinnar som det låg där i en hög vi får ta med släp kärran o köra dom till O-sjön till våran grillplats det går att elda dom där, det är mycket sand på dom så det går inte göra ved av de,o elda inne .får vi se när vi har tid att åka dit ???????? Benny skulle ev komma med traktorn i kväll o  fixa till där bak så vi får se om han har tid , vi skulle få lite nu o då matjord  dom får köra sen när dom vill.Eller matjord är det väl inte direkt fyll kanske det heter, tur man har ungar som har kontakter med olika entrepöner(fel) dom vill alltid ha tippnings ställe. Så det börjar kanske bli något där på baksidan också, vi har ritat o planerat idag vad det ska bli eller hur det kommer att se ut.det bli säkert bra med tiden. Jeanette o Jens hade haft det trevligt men jäktigt i Stockholm Celine Dion hade varit såååååååå bra , jag hade velat se det också  men man får inte allt här i livet.Hon kanske kommer flera gånger till Sverige det är alltid roligt att se artisterna live.men vi ska ju i väg om en månad så det blir roligt.Snart ska jag åka i väg med sopor o hämta telefonen som vi fick när vi ändrade  bolag, en trådlös hemtelefon. Ingvar köpte en ny mobil i lördags , det är en Nokia han är ju Nokia frälst jag fattar NADA om mobiler kan knappt svara i dom, har aldrig varit intresserad , gillar inte när folk pratar i tid o otid  chark disken o ÖVERALLT. ung som gammal. Men det är min melodi andra får har vilken tycke som helst om dom.Det skiter jag i. Nu får ni ha en trevlig fortsättning på dagen hoppas ni inte blåser bort bara.

Ovido - Quiz & Flashcards