piu

Alla inlägg under april 2008

Av pirkko sundeborn - 3 april 2008 12:56

Igår kväll gick o la mig vid 23.30 ca hann precis somna så vaknade av att det lät som någon hade ihjäl någon eller våldtäkt, klev upp o smög runt som en tjuv i huset, då såg jag en katt på framsidan det var den jäkeln som lät ja då är det vår på riktigt tur att inte gubbarna skriker så hemskt. det klart det var ju syndom katt skrället hittade väl inte någon partner för numera är väl katterna kastrerade. Sen somnade jag då kom Ingvar men det var inte någon Mars katt iallafall tack o lov för det. Idag har jag bara lagat lunch till gubbarna det blev färdig köpt Kycklingpanna det gick ju äta det med . Till middag ska vi äta stekt strömming o mos gott. Var nere o tittade på arbetare det går frammåt i allafall , Idag tror jag att jag ska åka o hälsa på någon, känns lite så. Men vi får se hur jag gör, eller ska gå o börja måla nere, men dom har ju gjutit idag en del så jag kanske måste vänta annars måste man hoppa över vissa partier, så det blir lite göra om stilen så då väntar jag tror jag. trappuppgången kan jag heller inte måla för de går ju fram o tillbaks så skitar dom ner det också annars får dom akta hela tiden , så det tar vi sist. Ha en trevlig eftermiddag alla glada.

Av pirkko sundeborn - 2 april 2008 22:15

Idag har Dottern o dotter dottern varit på lunch det blev korvsoppa o nybakad filmjölksbröd. Sen kom stor främmande på besök Anki det är inte så ofta vi hälsar på varandra numera vet inte riktigt varför ,men hon har hela tiden sina barnbarn o jag även mina o så har vi väl blivit äldre så vi måste vila mellan varven o sjuka dessutom är vi ju också eller med andra ord HAR VI BLIVIT GAMLA?????  Men det blir väl kanske lite mer när det blir sommar o sol o vägen till Långsjön blir torrare o bättre. O det är lite långt o åka nu när bensinen är så dyr. Men det var roligt o sitta en stund o bara prata skit. Nu ska jag ta lite något att stoppa i mun, jag skulle låta bli men är lite sugen. NATTI ,NATT

Av pirkko sundeborn - 1 april 2008 08:47

Ja nu är det vår eller ? Igår gick min tid att vakta telefonen hela dagen de skulle ringa från hospitalet efter 9 på morgonen men vad hände de ringde inte jag blir så f-bannad hur i helsike kan de säga att man ska ringa upp dom bestämma dag när man ska ringa o sen när de inte är just där ,så lovar dom ringa upp men inte så nu skiter jag i att ringa idag ens.Sen när man pratar med dom så säger dom att du skulle ringt TIDIGARE hur hänger det ihop?????????  det hjälper inte mina jävla händer ändå, så de så. Så igår gick jag med dammvippan o dammade o torkade ,så tack sjukhuset för detta så jag fick gjort det. Sen på kvällen gick en prommis på 1 timme det var skönt, gick till Ica o köpte skvallertidning när jag ändå var ensam hemma, Ingvar jobbar em. den här veckan, det var rätt så sent när han kom hem var vaken 01.15 hade fortvarande inte kommit hem. Så nu sover han så jag får vara lite tyst en stund till.Idag vet jag inte vad ska jag hittar på kanske åker till Kvissle o tittar på Folkets hus de säljer massa skit där idag, åker väl o köper plastpåsar o disktrasor där, allt annat skit har jag  sen förut o en jäkla massa kastade jag när vi flyttade så ska jag väl inte börja fylla förråderna igen har jag bestämt, hugaligen va man samlar på sig en massa skit. Nu vaknade gubben jag ska ta en fika till med honom, bli inte lurad idag det är ju 1:a april ............

Ovido - Quiz & Flashcards