piu

Alla inlägg den 15 januari 2009

Av pirkko sundeborn - 15 januari 2009 12:59

Har som sagt bakat 2 sockerkakor hade så mycket ägg man måste göra sig av med. Tog en halva med o gick till Ingrid o tog en kopp java . Sedan har jag varit på en skaplig lagom lång prommis , det var friskt men skönt. I morse när jag stod i köket o vispade sockerkaka, så kom det en likbil till en granne , det blev aktivitet där , sedan såg jag när de bar ut en bår till bilen o åkte iväg, förmodligen gammal tant på 96 år som har dött , det har jag förstått att de var så. Har pratat med kvinnan som bor där i huset , en gång hon sa då att det bodde hos dom  mamma till karln i huset att hon var så gammal. Ja, ja så är livet. Benny ringde också igår kväll o bjöd oss till dem att gratta Carro den 31 januari. Hon fyller ju 30 nu på söndag . Det gick jätte bra  med trollet på "dagis" inskolning hon vill inte ens säga hej till mamman när hon gick, äter o leker , det var ju skönt att höra , så det inte var skrik o elände med lämnandet då mår alla dåligt , men hon är ju en liten tuffing.Nästa fredag ska vi ha henne över natten så de själva ska få sova o vila lite. Det ska bli så kul det , man får ta hand om henne lite sol strålen, Idag ska jag laga till middag stekt sill det vattnas i munnen bara tänker på det, har fått lite tillbaks smaklökarna så gud vad jag ska äta. mums. Sedan har det väl inte hänt så mycket mer det gamla vanliga det blir lite   lång vecka Ingvar jobbar även helgen det är så tråkigt men sen går han på friv. den brukar gå så fort o vi ska ju vara barnvakt så då går det ännu fortare fullt ös från morgon till kväll inga tysta stunder precis, Får vi se vad ska vi hitta på . Nu ska jag ta fram dammsugaren o tar ett varv, vad kommer allt dammet ifrån tro??? Ha en trevlig eftermiddag.

Ovido - Quiz & Flashcards