piu

Alla inlägg den 10 november 2009

Av pirkko sundeborn - 10 november 2009 08:53

har inte skrivit på några dagar nu, men har inte haft ngt, att skriva om, så kort vad  har hänt, i söndags var det ju farsdag Benny o Carro kom hem en snabb sväng , de skulle till Alnön o hämta trollet , hon hade sovit hos mormor. Igår var jag på beg,byrån IGEN fy vad hemskt, satte in en gåva till grann tanten som gick bort , vill inte besöka det stället, men ibland är det ett måste, förra veckan var jag där också för då skulle jag gå ärende åt mina ungar o sätta in en gåva , när deras farbror Bengt gick bort. >Ja så är tydligen livet.                   

 Sedan kom J , J o sessan o grattade Ingvar i efterskott de fick middag morotsbiffar potatis o sötsur sås, det är mums för magen. Idag kommer trollet o Benny hit de ska sova över här Carro är i S.holm , de får älgbiffar o kantarellsås. Idag ska Benny till B.sjukhuset med trollet, hoppas verkligen att det går bra, så dom får ordning på magen hennes, lill-fisen.Jag ska även skjutsa dottern till tåget vid 11 tiden sedan får jag väl handla som vanligt , man får handla numera nästan var dag, vet inte hur jag handlar alltid är det ngt, som fattas, dåligt minne lider jag av sedan länge hah-haa, Dom ringde nyss från Kehab också o skulle komma vid 10.30 idag men jag skulle vara upptagen så killen sa att han skulle även till Njurunda på torsdag så det passade bättre för mig också. så då kommer han istället, våran diskmaskin har nämligen lagt av, otroligt bara 2 år gammal, men det kanske var  måndagsex, vi köpte????????? Vi får se vad det är för fel.Känns 1800 tal att diska o plaska för hand man vill inte knappt laga mat ens för det blir disk, ja ni ser vad bortskämd man blir, med maskiner.Men så är det ju. Nehej nu ska jag greja med ngt, GÅ O DISKA: fy. ni får ha en bra dag.

Ovido - Quiz & Flashcards