piu

Alla inlägg den 14 november 2009

Av pirkko sundeborn - 14 november 2009 18:32

Igår var det som vilken dag som helst, sonen ringde o frågade om vi kunde ha trollet på söndag några timmar, det gick ju bra, så hon kommer en stund imorgon. Igår satt jag o tittade på IDOL  Ingvar gick till sängs rätt så tidigt han var trött. Imorse sa jag till gubben om vi skulle ta med oss fika o åka till O-sjön o fånga lite röding, sagt o gjort men du milde Moses vilket j-kla väder det blev när vi kom fram,  det skulle var riktigt bra "nappa" väder men det ville inte nappa jag fick en firre o vi hade ett par napp. Hade med oss fika som sagt var men vi tog bara en kopp kaffe för att värma oss, fy attan vad det blåste , regnade , snöade o allt på en gång, men vi var ute 3 timmar, Larsson kom en väldigt snabb sväng o pratade, men han hade ju inga kläder som var avsett för de väder som rådde där just då. Men jag frös inte hade skoter overall . Fy vad jag hatar VINTER;  Nu har vi ätit firren o 2 till som vi hade i frysen sedan förrut, gott var det.Men nu åker vi inte mer för iår o fiska, nu väntar vi på VÅREN:  Ieftermiddag kom Bengan o Ingrid o drack en kopp o surrade ett par timmar också. Sedan har jag pratat amed moster en stund , det var inget nytt där heller. Nu vet inte vad jag ska göra brygga en kopp java tror jag ska göra, så ha en trevlig afton

Ovido - Quiz & Flashcards