piu

Alla inlägg den 5 februari 2009

Av pirkko sundeborn - 5 februari 2009 17:14

Alicia o Jens kkom på besök nu i eftermiddags de hade varit på VC o tagit sprutor för Thailands  semester, Alicia sa att hon grinade inget när dom stack , det gjorde inte så värst ont. Men efter ett tag när vi satt o drack kaffe så gjorde det helt plötsligt ONT så vi fick ta plåster på den röda lilla pricken, se barn. När Jeanette var liten så tog hon plåster till o med i munnen o alla blåmärken hon hade på bena, så blev hon frisk på fläcken ????!!!!!!!!!!  Har varit o satt på bastun så vi ska bada i kväll man har ju rena lakan i sängen så det är så fräscht o gå o lägga sig. Har nyss ätit jag är så mätt så. Rap.

Av pirkko sundeborn - 5 februari 2009 09:14

 Har slängt ut sängkläderna för vädring tvättmaskinen på o.s.v Har även ringt till vc o fått tid till farbror docktor den 20 ;nde , för kk.s intyg samt , han får skicka remiss till ortop. fy så hemskt blää men det finns inget annat  val bli bara sämre med fingrarna , ont i hela vänster handen det är väl något skit, går väl för länge med ???????? Men nu är det gjort så det lär väl bli op, fram på vår kanten IGEN. Pratade med sonen även igår kväll , så han var lite glad iallafall angående jobb, fram till april har han jobb iallafall om han inte får det andra jobbet, som han sökt. Så nu blir det "snöfria" trottoarer från Fläsian o till bommen o halk säkra ???????? Det ska han sköta ett par månader, det var ju skönt att det blir ngt. istället för arb, lös. Det är hårt för många nu o mer lär det väl bli. Idag ska jag byta sängkläder o försöker o städa sängkammaren, baciluskerna ska ut man nästan "ser" dom i luften man hostar o harklar nätterna igenom , så man kanske känner sig fräshare till nästa natt , har även öppnat fönster där så det vädras ut skiten. Sedan görs det väl inte mycket mer idag men det räcker väl, just nu, Middag blir typ fläskpannkakor gjord på spisen ( som plättar med bacon o persilja i ) mycket gott men jag ska äta  rösti , morötter o vitkål riven. Igår kväll ringde min barndoms vän från finland o pratade säkert 1 timme hon jobbar som besatt är 54 år fattar inte att hon orkar, men hon har inga barn o barnbarn, bara man , så båda har egna företag fast Aila jobbar med sitt o hans 7dag i veckan ibland kan hon ta ledigt en dag i veckan , otroligt , men sån har hon alltid varit , rest o lärt sig säkert 6-7 språk , så hon kan komunisera  något så när , gör sig förstådd  o vissa språk klarar hon galant, To m kinesiska. Ja har man varit lat eller varför har man inte varit så allert, kanske för man har haft familj , men det ville jag ha till vilket pris som helst , det bästa jag har så då är man RIK. Det andra  har fått varit , bara man har friska o välskapta barn o barnbarn, eller hur?  Faffa pratade med lill-troll  härom kvällen så hon skrattade så högt i telefon så tom jag hörde när jag satt mitte mot Ingvar , han blev sååååå glad, när han fick höra henne "prata" med faffa. Är också nyfiken o se Alicia hur hon ser ut sen hon var till Jenni o klippte sig, hon har förklarat på telefon hur fint det är nu. De små trollen. Nu ska jag brygga lite till java o ta en kopp innan jag ska börja städa sängkammaren, så ha en trevlig dag; ps idag är det min kära bortgångna morfars födelsedag så Hej morfar i din himmel.

Ovido - Quiz & Flashcards