piu

Alla inlägg den 8 april 2009

Av pirkko sundeborn - 8 april 2009 11:17

 Det har varit det vanliga  alla dagar som inte jag har skrivit ngt. Igår pratade jag med båda sonen o dottern o båda barnbarna, Alicia ringde rätt så tidigt o talade om att hon hade tappat en tand den har varit lös länge , men nu ramlade den. Sedan "pratade " jag även den minsta troll- ungen men hon bara andades i luren var inte så "pratsugen " . De skulle komma på söndag till lunch , de andra kommer på lördag kväll på middag, gick inte ordna samma dag, Mutti jobbar så även Ingvar , de är alltid så med dom helgerna i o m att Ingvar o Mutti har sådana skift . Men det blir inte så stora bjudningar , bara lite extra . blir det ju o lite påsk gotta till de minsta , så får lill-fisen också gå på skattjakt med fammo o leta ägget, förra året var hon så liten men nu minnsan vet hon vad gotta är, Nu ringde Alicia o frågade om de fick komma på fika, Jeanette är ledig o Jens är sjuk så han skulle till docktorn . Ingvar grejar med ngt. har smörjt dörr gångjärnet för det lät som en gammal katt när man öppnade dörren . Sedan håller han på o pysslar med  jag vet inte vad. Jag bakade lite igår en morotskaka o beskvier , det får räcka , man äter inte så mycket fika bröd, har även bakat  rosenbröd, o fryyst in, dem älskar alla. Nu ska jag gå o sätta på lite fika  för de skulle komma , från Nolby. Ha en trevlig dag fast det är så  gråmulet..

Ovido - Quiz & Flashcards