piu

Alla inlägg den 19 april 2009

Av pirkko sundeborn - 19 april 2009 22:07

Idag har Ingvar o Bengan "städat " ute , eller de har lastat släpet med en massa  "skit " gamla panna o järn skrot som ska till kuusakoski i Timrå om de nu betalar ngt. för järn just nu, annars hamnar de på Svartviks återvinnings central. Sedan har dom bytt däck på Bengans bil o våran släpvagnar. När vi var inne o åt lunch så kom en annan granne Matte hit med en havsöring på drygt 2 kg hade varit i Ljungan o fiskat , han fick en igår också. Vi har redan ätit nästan halva firren till middag det var gottigt TAck  Mats !!!!!!!! Har lovat baka lite bullar till dom för det, fast han ville bara ge den ändå. Sedan har vi varit o bastat en sväng Ingvar är helt slut med allt bärande de har gjort idag, Imorgon ska jag till HUR igen , det skulle komma en läkare o ha ett föredrag visst , från kommunhälsan. Så vi får se vad det blir . Ingvar ska ha min bil till jobbet imorgon han ska väl tvätta den , har försökt städa invändigt idag , men har så himla ont så det blev som det blev. Nu sitter gubben o tittar på Van Vetaren eller vad det nu heter. Jag är inte så värst intresserad på Tv . inte Ingvar heller entligen men brist på ngt, annat så tittar han ibland, men nu börjar det bli vår o sommar så då tittar vi just aldrig på dumburken. det finns ju inget vettigt att se på heller, bara eländes , elände. eller fantasier som inte existerar . nu tror jag att ska ta o gå i säng en sväng så jag orkar hänga med imorgon , men risken är stor att jag kan inte sova ändå , men ligga i sängen iallafall ska jag försöka med.Ni får ha det så bra

Ovido - Quiz & Flashcards