piu

Alla inlägg den 25 april 2009

Av pirkko sundeborn - 25 april 2009 22:07

Vet inte vad jag har skrivit o inte skrivit ids inte titta. Men igår var Mutti o Alicia här de hade gått hit , de liftade med Moffa hem när han åkte till jobbet, sen på kvällen åkte jag till Nolby fram o tillbaks o fick en kopp java. Idag var I o B till Svartvik på morgonen med "skit" skönt o bli av med lite grejer. Men det var inte bara vårat utan en del grannar hade också kastat grejer så kärran var överfull. Sedan kom Jens o Alicia på fika innan de skulle till Birsta , Alicia var bjuden på kalas till en kille på hennes avd, till Dragborgen, Svenne kkom också fram o tillbaks, sen åkte Ingvar o jag till Birsta o köpte en ny torkvinda  den förra knäktes av i höst stormen med kläder på . Sen var vi på ÖB o lite här o där , stannade på stan o åt middag på Storgatans Bar o Kök  go mat Ingvar åt ox medaljonger o jag åt kyckling med ris o söt stark sås . Väl hemma så kom Jens o Alicia igen med skiffer o Jens hjälpte Ingvar att fixa en grej med Husvagnen, tack o tack. Så hann de precis åka hem vid 20 tiden så kom en granne Kenny över en sväng o surrade , nu har jag varit o duschat o I se på dumburken. De har varit sommar temperatur idag , otroligt varmt, alla har klätt av sig till sommar kläder ( igår ) gick nästan alla med vinterkläder, sanslöst va fort det kan gå. Men det är skönt. Imorgon ska Ingvar få dra vagnen på fram sidan så jag får fixa den ordning bädda o fulla på grejer inför säsongen , Man längtar nu men vet inte riktigt vart????????? Vi får se , men det blir någ inte till helgen för våran del Ingvar jobbar även lördag o alla dagar dess för innan. Moster är som attan på mig att jag ska till Orrsjön , men vet icke om jag ids . Äsh får väl vara hemma för min lilla familj kommer någ hem på torsdag tror jag att de vill gå till NSK o kolla på Majeld. Så har vi gjort förra året också. Nehej ni får ha det.

Ovido - Quiz & Flashcards