piu

Alla inlägg den 13 oktober 2008

Av pirkko sundeborn - 13 oktober 2008 17:01

Det var ett tag sedan jag skrev, men har haft mer än fullt upp, Alicia o Jeanette bodde nästan hela förra veckan hos oss, Jens var uppe i Boden o jobbade, sedan har jag haft  2 "snickare" på mat hela veckan Bengan o gubben  mat , fika o mat hela tiden så man hinner liksom inget i mellan, sedan har jag varit o är fortvarande sjuk i infulensa hosta o harklar ont i huvudet o ja hela kroppen. Men idag har jag faktiskt bakat till lill-sessans kalas lite, hon blir ju 1 helt år på lördag, huvaligen vad tiden springer i väg. Jag pratade med henne nyss i telefon go fisen.Hoppas jag blir frisk tills på lördag, så man får gå på kalas roligt att se när hon river av pappret på paketerna , det tycker hon säkert är det roligaste det brukar vara så med de små liven.Jag måste bara skriva vad roligt barnen kan säga ibland, förra veckan skulle vi stor handla i Birsta o på K- rauta, vi fick ha Alicia med för Jeanette jobbade , Alicia o jag satt i baksätet Ingvar körde , så Alicia undrade vad vi skulle åka då sa jag att vi ska på Willys i Birsta, då säger den lilla rackarn vad bra det är ju vid Barnens hus så vi kan gå o köpa en docka som kan sjunga , jag sa nej det ska vi inte göra, men du kan ju önska dig kanske  av tomten, för det kostar säkert mycket pengar, då säger Den lilla   " men mommo , moffa kan ju jobba lite extra så jag kan få den där dockan" Vi blev alldeles stumma, vad de kan. Ja, ja det är livets efterrätter , vad vare livet utan de små, bra fattigt , man är så rik när man har dom, eller hur????????  Nu ska jag gå fram o tillbaks till grannen med gamla tidningar, vi hörs alla glada.

Ovido - Quiz & Flashcards