piu

Alla inlägg den 2 oktober 2008

Av pirkko sundeborn - 2 oktober 2008 13:41

Yeh jag fick någ en kick att jag spydde kalla ur mig imorse , det satt fart på adrenalinet tror jag, har gjort en massa mat , en stor plåt med morotsbiffar ska frysa in , kålsallad svampbiffar  o bullar (svamp) så nu har jag mat till några ggr. i o med att jag inte äter kött så blir det besvärligt att hitta på något middagsmat, tänker inte heller äta korv o kött om det håller i sig med bena så jag inte ha den j-kla värken malandes hela tiden. Nu är det 11 veckor sen jag åt kött produkter det är en jäkla skillnad jag kunde ju knappt gå i sommras nätterna var en mardröm, men nu känns det bättre inte helt symptom fri men det går inte ens jämnföra nu o då.Nu sitter jag o tar mig en kopp kafffe har nyss pratat med Lilian (min fd. arbetskamrat) hon har ju flyttat till stan från Timrå har sålt sitt hus hon blev ju änka pang bara sådär på sekunden för ett o halvt år sedan.Bästa arbetskamrat jag haft fast hon är djupt  troende , men vi pratar om allt mellen himmel o jord det är nästan 10 år sen vi jobbade ihop men vi brukar ringa till varandra lite nu o då.Nu ska jag dammsuga lite innan jag ska göra pytt i panna till min kära make.

Av pirkko sundeborn - 2 oktober 2008 09:10

Vad i all sin dar vaknar jag så himla tidigt?????? Vad ska jag oppe o göra halv 6 o sådär, ligger i halmen o snurrar klar vaken. Kolsvart ute o det regnar så himla tråkigt så det inte är sant. Tog fram bakrecept men stoppade dem tillbaka på sin plats lika fort, ids inte baka, har inte plats heller i frysen. Vi äter ju inte heller fika bröd så förfärligt, så det var fort bakat.Man kan inte gå ut heller för det är så himla skit väder.Igår kväll gick vi till grannen o tog en kopp o snackade en stund, sen pratade Ingvar med Åke L en bra stund hans son Tony hade gift sig med sin Helena för några veckor sen, grattis , grattis.Anki ringde också igår kväll o surrade en stund , naturligtvis om de stundande bröllop på lördag, avundas henne inte huga vad mycket att fixa men hon hade gjort det mesta.Hoppas de får bättre väder i alla fall , men lite regn stänk ska brudparet ha för ett lyckligt äktenskap, men regnar det så här så då blir det väl för fjantigt  hah-haa. Idag  vet jag inte vad ska jag hitta på får väl dammsuga som vanligt, vet inte varifrån allt dammet kommer ifrån 2 vuxna människor som bor här, men det är väl tur så man har något att göra.Jag blev så sugen att åka o fiska , men nej det är för skit väder man får klä på sig båda ena o det andra, så det får vara.Skulle vilja åka ut med vagnen också åtminstone en helg till men vädret ser inte ut att bli bättre till helgen heller så man får väl städa ur den också o göra vinter, fy så hemskt ,har knappt varit med den på hela sommar men tiden har liksom inte räckt till alltid har det varit något annat , men ,men  så är livet.Ja nu har jag väl spytt kalla ur mig mitt tråkiga liv, nu måste jag börja tänka positivt, annars vet i gudarna . Får väl tänka på mina barnbarn så blir jag väl på bättre humör de är ju livets krydda dom små trollen.Ha en bra dag alla som gillar regn o rusk.

Ovido - Quiz & Flashcards