piu

Alla inlägg den 25 oktober 2008

Av pirkko sundeborn - 25 oktober 2008 21:05

Ja nu har man den stora äran att lill-fisen hos oss. Hon kom vid 10.30 tiden idag det var fammo som ringde o ville att hon skulle komma så tidigt, vill rå om henne hela dagen, hon sov när de kom så jag tog vagnen o gick på en lång promenad medans faffa o Bengan bytte till vinterdäck på alla fordon hans o våran, sedan kom Januz o Yola o Yolas svåger på besök de var med fönster till grannen som han hade beställt. Sedan blev vi ensamma med sötisen vi lekte o kröp på alla fyra o hade allmänt kul. Sen var vi också ute o lekte i sanden en stund. Hon åt som häst var så¨hungrig , men efterrätten var godast  glass  frukt (päron)  Hon är lite förskyld den lilla, men glad ändå. Hon gick o lade sig vid 19 tiden men vad hon grejade o pysade innan hon la sig till rätta det var kurra gömma  under täcket med fammo o faffa skrattade i högan skyn.Sedan la hon sig brevid fammo o snuttade med filten en stund o sov. Hoppas det går lika bra inatt också , hon o jag ska ligga på golvet i "barn rummet " på en stor madrass mysigt faffa får ligga själv i sin säng, fast jag tror att han skulle vilja också krypa ner med oss i "råtte boet" hugaligen, vad gör man inte för det sina små älsklingar riktigt så fjantig var man inte med ens egna barn när de var små, men man har väl blivit barnslig när man får barnbarn ??? Det bjuder jag på , inget att skämmas över, barnen tycker det iallafall är mysigt. Imorgon ska jag göra korv frestelse till mat Benny o Carro får väl också äta det när dom kommer o hämtar jäntan. Igår kväll var vi hos grannen o spelade poker till 1 det är kul , tiden går så fort, vi får se om dom kommer till oss på söndag kväll o spelar, Ingvar får ju sova länge på måndag morgon så då går det ju , men alicia skulle komma på måndag morgon hit en stund för Jeanette ska på Feel good  genom jobbet, hon behöver det verkligen hoppas hon säger om sin mage den är visst inte så bra. Ärvt min mage tror jag äter vi något fel så är det färdigt.Snart ska jag krypa ner till mitt älskade barnbarn, man vet aldrig hur länge man får sova , sist sov hon faktiskt 11 timmar , så går det lika bra nu det tror jag , natt , natt

Ovido - Quiz & Flashcards