piu

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2008

uppe med tuppen

Av pirkko sundeborn - 2 oktober 2008 09:10

Vad i all sin dar vaknar jag så himla tidigt?????? Vad ska jag oppe o göra halv 6 o sådär, ligger i halmen o snurrar klar vaken. Kolsvart ute o det regnar så himla tråkigt så det inte är sant. Tog fram bakrecept men stoppade dem tillbaka på sin plats lika fort, ids inte baka, har inte plats heller i frysen. Vi äter ju inte heller fika bröd så förfärligt, så det var fort bakat.Man kan inte gå ut heller för det är så himla skit väder.Igår kväll gick vi till grannen o tog en kopp o snackade en stund, sen pratade Ingvar med Åke L en bra stund hans son Tony hade gift sig med sin Helena för några veckor sen, grattis , grattis.Anki ringde också igår kväll o surrade en stund , naturligtvis om de stundande bröllop på lördag, avundas henne inte huga vad mycket att fixa men hon hade gjort det mesta.Hoppas de får bättre väder i alla fall , men lite regn stänk ska brudparet ha för ett lyckligt äktenskap, men regnar det så här så då blir det väl för fjantigt  hah-haa. Idag  vet jag inte vad ska jag hitta på får väl dammsuga som vanligt, vet inte varifrån allt dammet kommer ifrån 2 vuxna människor som bor här, men det är väl tur så man har något att göra.Jag blev så sugen att åka o fiska , men nej det är för skit väder man får klä på sig båda ena o det andra, så det får vara.Skulle vilja åka ut med vagnen också åtminstone en helg till men vädret ser inte ut att bli bättre till helgen heller så man får väl städa ur den också o göra vinter, fy så hemskt ,har knappt varit med den på hela sommar men tiden har liksom inte räckt till alltid har det varit något annat , men ,men  så är livet.Ja nu har jag väl spytt kalla ur mig mitt tråkiga liv, nu måste jag börja tänka positivt, annars vet i gudarna . Får väl tänka på mina barnbarn så blir jag väl på bättre humör de är ju livets krydda dom små trollen.Ha en bra dag alla som gillar regn o rusk.

 
 
bakrecept

bakrecept

2 februari 2010 21:52

Kika in min blogg, där finns massor av bakrecept.
Fin blogg du har själv förresten ;-)

http://bakrecepten.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pirkko sundeborn - 23 mars 2012 06:10

 Ja det var det , men det blir inte så att man går in o skriver , i o m att man är i FB o kollar ist. Orkar inte ens skriva  allt som har hänt o händer jobbar o står i  , ska iväg till jobbet strax, men det är ju fredag så det är skönt, Jag tror att ...

Av pirkko sundeborn - 23 mars 2012 06:10

 Ja det var det , men det blir inte så att man går in o skriver , i o m att man är i FB o kollar ist. Orkar inte ens skriva  allt som har hänt o händer jobbar o står i  , ska iväg till jobbet strax, men det är ju fredag så det är skönt, Jag tror att ...

Av pirkko sundeborn - 13 januari 2012 17:22

Nu bloggar jag nästan aldrig , man är väl på FB  istället. det har hunnit hänt mycket sen jag skrev sist  gubben o jag  var till Stockholm  när han fyllde  en massa år, jag överraskade  med en weekend med mat hotell supe  skansens nyårs klockor  m, m...

Av pirkko sundeborn - 13 december 2011 15:30

Hemligt så här års jul o-NYÅR ........Borta med vinden .......... ingen  ,inget eller något ,,,,,,,,Alla ska  lyssna på den  ni!!!!!!!! ...

Av pirkko sundeborn - 11 december 2011 08:30

Ja snart är det ju jul ,,känns inte som så, livet går med raska steg jobb hem äta sova , orkar inte så mycket mer, nu har jag vickat 5 veckor på så gott som 100 % nästan . så gamla tanten orkar liksom inte så mycket mer, Nu har jag blivit förkyld oxå...

Ovido - Quiz & Flashcards