piu

Direktlänk till inlägg 19 februari 2009

Varit på HUR

Av pirkko sundeborn - 19 februari 2009 08:45

Ja igår startade en "kurs" HUR , på Norra det var mycket bra jätte trevliga kamrater , vi fick skratta hur mycket som helst i mellan allvar, alla vi som är där 10 st sitter typ i samma båt. Det var mest info från kommunalt håll med 5 herrar o damer, skulle träffa senare massa olika myndigheter chefer mm. Så det gick bra nästa träff är nästa tisdag. God mat o morgon macka o kaffe fick vi också. Igår kväll ringde Januz o Ingvar pratade även med Ludci de skulle komma till oss ikväll på en bastu bad, Ludci är en Sicilianare som bor i England jätte mysig kille , så då kommer hela familjen med hit damerna o barnen, så då måste jag fixa ngt, god fika. Det är ju trevligt. Ingvar är en uns bättre med armen men han har ju vilat en vecka snart, men inte helt återställt absolut inte. Men jag är som en hök o kolla allt vad han tar för sig, får fortvarande inte på sig kläder riktigt själv.Men han försöker ju.Jäkla skit, men till veckan har han ju fri vecka så hoppas det går över. Idag är det riktigt kallt igen 15- kl. 7 imorse igen hrrrrrrrrr.......... nu får det räcka kung Bore tack. nu vet vi hur en riktig vinter är.Nu vill vi ha VÅRRRRRRRRRRRRR......... Mutti ringde även igår kväll o undrade om Alicia fick vara här ca en timme på lördag kväll medans Jens skulle skjutsa  Jeanette o några till på ngt, till stan, vi har ju lill-trollet Cornelia här, men det går bra , de har gått en tid nu så tjejerna har blivit större, Cornelia tycker säkert det är roligt o träffa stor kusinen en stund, Alicia får agera " Mamma " en stund åt den lilla. Små trollar, Cornelia ska ju sova över hos Fammo / Faffa. Vi måste åka o handla ngt, gotta mat som fröken gilla.Lite frukt o grejer .Hoppas det blir mildare väder så vi kan vara ute o leka i snön.Hon ler med hela ansiktet med sitt vackra leende när man kastar snö, så det yr.Den lilla.gå fisen. Ja det om detta , nu ska jag sätta på en nu panna java o gå o titta om min make vill kliva upp o hålla mig sällskap till 5.te kopp för mig (, kaffe. ) Jag måste väl också dammsuga lite idag , när det kommer folk .Ha en trevlig torsdag alla glada, vi får höras igen,,,,,,,,,,

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pirkko sundeborn - 23 mars 2012 06:10

 Ja det var det , men det blir inte så att man går in o skriver , i o m att man är i FB o kollar ist. Orkar inte ens skriva  allt som har hänt o händer jobbar o står i  , ska iväg till jobbet strax, men det är ju fredag så det är skönt, Jag tror att ...

Av pirkko sundeborn - 23 mars 2012 06:10

 Ja det var det , men det blir inte så att man går in o skriver , i o m att man är i FB o kollar ist. Orkar inte ens skriva  allt som har hänt o händer jobbar o står i  , ska iväg till jobbet strax, men det är ju fredag så det är skönt, Jag tror att ...

Av pirkko sundeborn - 13 januari 2012 17:22

Nu bloggar jag nästan aldrig , man är väl på FB  istället. det har hunnit hänt mycket sen jag skrev sist  gubben o jag  var till Stockholm  när han fyllde  en massa år, jag överraskade  med en weekend med mat hotell supe  skansens nyårs klockor  m, m...

Av pirkko sundeborn - 13 december 2011 15:30

Hemligt så här års jul o-NYÅR ........Borta med vinden .......... ingen  ,inget eller något ,,,,,,,,Alla ska  lyssna på den  ni!!!!!!!! ...

Av pirkko sundeborn - 11 december 2011 08:30

Ja snart är det ju jul ,,känns inte som så, livet går med raska steg jobb hem äta sova , orkar inte så mycket mer, nu har jag vickat 5 veckor på så gott som 100 % nästan . så gamla tanten orkar liksom inte så mycket mer, Nu har jag blivit förkyld oxå...

Ovido - Quiz & Flashcards