piu

Direktlänk till inlägg 22 april 2009

Sommar värme idag em

Av pirkko sundeborn - 22 april 2009 21:20

 Har vi varit ute hela dagen idag igen  Ingvar samlade lite till  skrot som han ska köra till Timrå Kuusakoski i  morgon , skönt att man blir av med det . Sedan är det bara lasta nästa skit till Svartvik som Bengan o I ska köra på lördag . Idag har vi planerat lite hur vi skulle ha det på baksidan , nu ser det för jäkligt ut men jag tror att det kommer att bli bra o inte kosta heller förmögenhet som vi har tänkt o göra . Man kan kanske få fint av gammalt skit också. ?????? Det får vi se. Annars är det väl som det är , äntligen fick jag brev från ortopeden idag  ainom 3 månader ska jag till docktorn sedan är det ju 3 månader till att vänta på operation så det är sept , ockt innan det blir , men så är det nu för tiden om man ska göra ngt. på sjukhuset alltså 6 månaders vänte tid. Inte så klokt. Igår var Mutti o Alicia till veterinär med Boss han är sjuk , fick visst ligga i dropp under dagen igår  sen fick han åka hem o äta medisiner , men de visste inte vad det är för fel, men han fick väl antibiotika. Hoppas han blir bättre annars blir det jobbigt för Alicia ett tag om  inte katta bli bra.Pratade även med moster i går kväll hon ringde o undrade om vi skulle till O-sjö vid  valborg , de skulle dit med Öjje o ritva ville att vi skulle också dit men Ingvar jobbar hela veckan o även på lördag så det får vara o jag ska ha Alicia även på torsdag för Jeanette går på kurs . Så får vi se helgen där på. Larsson hade väl ringt o sagt att han skulle fixa så de kunde åka dit , ploga vägen upp till våran platser  för det var visst snö kvar i backen upp . Han är snäll Larsson . Men vi åker någ inte troligtvis men som sagt man vet ju aldrig  om Ingvar drar mig dit , men inte så kul när han inte är med. Det kommer  säkert mycket folk dit nu för det hade varit husvagnar där i Påsk redan , o vad ska man göra där flera dagar när isen ligger kvar , bara vara. Nej , jag har tappat lite av Orrsjö på sista året det är inte lika mysigt länge där som det var från början . JA, ja. Nu ska jag gå o ta en dusch  bytte säng kläder i dag så det känns fräsht o gå o lägga sig i en ren säng. Ni får ha det .

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pirkko sundeborn - 23 mars 2012 06:10

 Ja det var det , men det blir inte så att man går in o skriver , i o m att man är i FB o kollar ist. Orkar inte ens skriva  allt som har hänt o händer jobbar o står i  , ska iväg till jobbet strax, men det är ju fredag så det är skönt, Jag tror att ...

Av pirkko sundeborn - 23 mars 2012 06:10

 Ja det var det , men det blir inte så att man går in o skriver , i o m att man är i FB o kollar ist. Orkar inte ens skriva  allt som har hänt o händer jobbar o står i  , ska iväg till jobbet strax, men det är ju fredag så det är skönt, Jag tror att ...

Av pirkko sundeborn - 13 januari 2012 17:22

Nu bloggar jag nästan aldrig , man är väl på FB  istället. det har hunnit hänt mycket sen jag skrev sist  gubben o jag  var till Stockholm  när han fyllde  en massa år, jag överraskade  med en weekend med mat hotell supe  skansens nyårs klockor  m, m...

Av pirkko sundeborn - 13 december 2011 15:30

Hemligt så här års jul o-NYÅR ........Borta med vinden .......... ingen  ,inget eller något ,,,,,,,,Alla ska  lyssna på den  ni!!!!!!!! ...

Av pirkko sundeborn - 11 december 2011 08:30

Ja snart är det ju jul ,,känns inte som så, livet går med raska steg jobb hem äta sova , orkar inte så mycket mer, nu har jag vickat 5 veckor på så gott som 100 % nästan . så gamla tanten orkar liksom inte så mycket mer, Nu har jag blivit förkyld oxå...

Ovido - Quiz & Flashcards