piu

Direktlänk till inlägg 16 november 2009

Det ringer det ringer............

Av pirkko sundeborn - 16 november 2009 16:18

Ja nu har jag pratat klart det var sonen. Igår var vi trollvakt några timmar,  fick även besök av Jens o sessan, de hade gått från Nolby, de var fika sugna, men de stannade till middag så de fick åka med trollet o Benny hem Alicia var rätt så trött , hade varit jobbigt o gå hem , det var fullt ös här på eftermiddag det var kurragömma o ritverkstad,  Jag lagade en ny rätt Norrlands låda , det var rätt så gott Alicia åt 2 portion tyckte det var super. men iför sig gillar hon allt jag lagar utom fisk det är hon inte förtjust i , men man kan ju inte tycka om allt. Det gick bra med trollet hon lekte o "lagade" mat med barn kastruller hon fick några gurkskivor o laga mat av, hon lekte o lekte i flera timmar. Hon kanske blir kocka som fammo. Sedan gjorde vi inte så mycket mer tittade på filmen med Helena bergström , var si sådär. rätt så rolig bitvis. Ja nu har "film experten " talat, hah. Jag som aldrig nästan tittar på film. när folk pratar om filmer de sett har jag ingen aning vad de snackar om. Kanske töntigt, men  FISKE kan jag prata om för de kan jag o tycker om att syssla med.  JA idag har det varit så mörkt att man har haft tänt hela dagen , gick en prommis runt NSK mot skogen var det så mörkt så jag hade inte velat gå där fast klockan var bara 12 på dagen. Men ca en månad till så börjar det ljusna igen, härligt:::::::::::: Nu ska jag brygga en kopp, ni får ha det .

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pirkko sundeborn - 23 mars 2012 06:10

 Ja det var det , men det blir inte så att man går in o skriver , i o m att man är i FB o kollar ist. Orkar inte ens skriva  allt som har hänt o händer jobbar o står i  , ska iväg till jobbet strax, men det är ju fredag så det är skönt, Jag tror att ...

Av pirkko sundeborn - 23 mars 2012 06:10

 Ja det var det , men det blir inte så att man går in o skriver , i o m att man är i FB o kollar ist. Orkar inte ens skriva  allt som har hänt o händer jobbar o står i  , ska iväg till jobbet strax, men det är ju fredag så det är skönt, Jag tror att ...

Av pirkko sundeborn - 13 januari 2012 17:22

Nu bloggar jag nästan aldrig , man är väl på FB  istället. det har hunnit hänt mycket sen jag skrev sist  gubben o jag  var till Stockholm  när han fyllde  en massa år, jag överraskade  med en weekend med mat hotell supe  skansens nyårs klockor  m, m...

Av pirkko sundeborn - 13 december 2011 15:30

Hemligt så här års jul o-NYÅR ........Borta med vinden .......... ingen  ,inget eller något ,,,,,,,,Alla ska  lyssna på den  ni!!!!!!!! ...

Av pirkko sundeborn - 11 december 2011 08:30

Ja snart är det ju jul ,,känns inte som så, livet går med raska steg jobb hem äta sova , orkar inte så mycket mer, nu har jag vickat 5 veckor på så gott som 100 % nästan . så gamla tanten orkar liksom inte så mycket mer, Nu har jag blivit förkyld oxå...

Ovido - Quiz & Flashcards