piu

Alla inlägg under januari 2010

Av pirkko sundeborn - 12 januari 2010 21:19

Ja så får man väl säga tack Anki för java kopp. Det var ett tag sedan jag var till henne nu , men det är ju alltid nogot eller kallt o snöigt, men ikväll var det lite mildare . De fick andra främmande också, Idag har jag varit på prommis 2 ggr, riktigt skönt, sedan har jag bakat lite matbröd frallor typ. Sedan har det väl inte hänt så mycket mer tvätt o sånt förstårs. Satt o tittade på tv , de visade dokumentär om Susann Boyle, en sann saga . otroligt vad hon kan sjunga, Det var tur att hon upptäcktes , en sådan pipa människan har alltså. Fantastiskt!!!! Nu ska jag ducsha o sedan ska jag göra ingenting, förresten jag ringde igår kväll till trollet, mycket riktigt tjatade hon hela tiden om faffa , den lilla rackar ungen, Benny skrattade bara. är det något att skratta åt???? När fammo gör sig till o vill prata med sitt barnbarn,Nehej ni får ha en god natt.

Av pirkko sundeborn - 11 januari 2010 18:28

Idag har vi inte gjort så mycket, var bara till ICA , i det sköna vädret, hör o häpna att jag skrev SKÖNA. Riktigt vår väder faktiskt -2 . Ja , Ja våren är nog på väg??? Ingvar jobbar ju eftermiddag, fast han skulle entligen fått varit hemma idag tycker jag , han är så förkyld, men inte han inte. Har bara bytt sängkläder idag, skönt o slänga ut täckerna för vädring, Dammsugit lite det värsta tussarna, det har ju drivits fram ihelgen när Alicia sprang , huga vad det var dammigt. Lagat mat o bara varit. Hoppas mina kusiner börjar blir bättre nu 2 stycken ligger på hospitalet en i Sverige en i Finland, Han i Finland är väldigt sjuk. Alltid är det något skit som rör sig tycker jag.  Jag tror att jag ska ringa till trollet nu , känner för det lite roligt när hon har lärt sig o "prata" i telefon, men hon kommer säkert o fråga efter faffa bara, när hon hör att det jag som ringer, den lilla skit ungen (hah) men det får jag ta, ni får ha det så bra.

Av pirkko sundeborn - 10 januari 2010 17:58

Nu har de kommit hem från  Elstockholmo  , ätit soppa o åkt hem till sig, så nu är det tyst som i en filt tosse fabrik (hah) De hade haft det bra där, o Alicia bra hos oss, hon ville nog stanna mer hos mommo /moffa hördes det som. Nästan säker på att hon kommer kanske ringa ikväll , o tala om att hon längtar efter oss, det har hänt förrut. ja de kära barnbarna. Läste på Carros blogg att trollet har varit trotsig , det tror jag inte på. HI Hii . Hon längtar säkert efter oss ? Är aldrig trotsig här. Bara glad. Ja nu ska vi vila våra käk musklar en stund, ingen risk att de har torkat ihop inte. Nu är det ju lite mildare också under 10 - opsan då, blir det VÅR. Ni får ha en bra söndags afton så hörs vi.

Av pirkko sundeborn - 10 januari 2010 12:07

Ja imorse var Alicia VILLIG o gå ut redan vid 9 ???? Ja vet inte om mormor var det precis, men före 9.30 var vi ute. JISSES, allt folk hade nog inte ens kommit upp ur sänghalmen ens. Hon ville gå ut o greja med Islyktan som vi "frös" i en hink igår. Den blev fin. Sedan var hon o åkte på snöhögen några åk. Vi var ute ända till lunch, Igår kväll bastade vi igen så vi är rena har bastat 2 kvällar i rad, hon vill skvätta kallt vatten på morfar , för han "skriker" då, det är ju kul förstårs, jag har också fått ett par skopor . Det är lite man kan roa småbarn, eller hur? Sedan har det varit frisör, sminkös o jag vet allt , bröllop o barndop. Man stupar väl i säng ikväll.  har inte varit tyst en minut på 2 dygn, J o J kommer vid 16 tiden, så de får också äta med osss, Köttfärs soppa blir det. Gott när det är kallt ute, fast idag är det bara 12- just nu iallafall, det skulle väl börja ge med sig det här kalla . Ingvar o Alicia tittar på barnfilm just nu, så jag får vila hjärnan en stund, Hah-haa, Ni får ha det så bra gött folk.

Av pirkko sundeborn - 8 januari 2010 15:03

Alicia kom vid 9 tiden i morse , I skjutsade  J o J , det var kallt som F. Men nu har det blivit lite mildare 14- . Alicia o jag var ute en sväng 1 timme ca, hon ville klättra på den stora snöhögen vid glasmästeriet den är ENORM säkert 4-5 meter hög. Hon åkte på rumpan ner, så det yrde. Sedan har vi varit hos katterna, o hämtat "pyssel grejer" o en film som hon hade glömt i morse, så nu sitter moffa o hon o tittar på det. Jag ska börja med maten snart, hemlagad mos o stekta kantareller med kebabkött. Sedan ska vi basta har fröken bestämt. Jeanette o Jesse ringde förrut från Stockholm de hade kommit till hotellet nu, skulle bara mysa idag visst o fira sin försenad bröllopsdag, födelsedags festen var visst i morgon kväll.Hoppas de får det trevligt o skönt, för dom ses nästan aldrig varandra här hemma jag tycker dom jobbar jämt, Mutti har ju så sena kvällar , så när hon kommer hem så är det sovdax. Alicia trivs ju så bra här så det är inga problem alls. Nu ska jag gå o börja med maten.

Av pirkko sundeborn - 8 januari 2010 07:46

Som sagt Bore vill inte släppa oss från sitt grepp. -25  inte friskt på en fläck. Ingvar ska skjutsa J o J till  jvg station. Hugaligen o åka i detta väder. Alicia ringde igår kväll o var i sitt esse , att få komma till oss,  talade om vad hon skulle göra här o ha med sig, o vad mycket hon hade på gång bastubad mys mm. Tur att de vill komma de små. var värrre om dom vill inte. Det var för ett tag sedan att det var bara mamma o pappa som hon ville vara med hela tiden. Tur att det har gått över nu.Ringde även till trollet igår , men det skulle jag inte ha gjort, (hah Haa) Hon frågade  BARA efter FAFFA ,( plata faffa tjatade medans jag försökte prata med fröken), "då var hon riktig "skräp unge" som mommo hennes kallar henne. Men det är ju kul.Jag fick också faktiskt en liten prat stund med fröken, fast hon surrade hela tiden ngt. om faffa . Ja de små skit ungarna. Christina ringde också o vi pratade säkert bort 1,5 timme det brukar bli så när vi talas vid. Det var också kallt i Borlänge.Det är väl det i hela Norra Europa just nu. Ja som sagt snart kommer fröken Alicia , så då får man prata . ingen risk att "gångjärnen" stelnar fast. hah. Ja ni får ha det så hörs vi.

Av pirkko sundeborn - 7 januari 2010 14:53

Ja så kallt var det här på Åmon , så man ville inte gärna gå ut, idag har vi "BARA" 22-23 -  nästan vår värme . Ja idag har jag snackat med f-kassan . jag ska på ett möte den 14 /1 nästa torsdag, sedan ska jag börja "JOBBA" 2 timmar om dagen, eller jobba  o jobba ska väl åka till S-vall o göra ingenting i 2 timmar antagligen. Vet inte hur det ska gå men det får väl gå . Där är det väl redan en hel hög haltta o lytta så jag ska bli en av dom. Vet inte alls vad ska man göra eller ngt, Men jag vill ju göra ngt riktigt jobb men de finns inte sådana jobb över huvudtaget , utan att arbeta med händer inte lyfta inte bära , sitta o vila o ibland ligga o vila, så hade de skrivit från ryggis, Finns det nogon vettig arbetsgivare som anställer en sådan människa ??????????????? NEJ , säger sundaförnuftet. Men vi får se vad det blir , Idag är vi bara som vanligt , har så ont igen så jag vill spy, sliter i fingrarna är väl det här kalla vädret. Nu ska jag gå o göra lite fiskgratäng till middag göttigt. ha en bra innersittardag,

Av pirkko sundeborn - 6 januari 2010 17:57

Ja vi har haft Trollet här 2 nätter, det gick så bra. Hon är så go jänta, bara faffa som gäller på dagtid , men på morgon o kväll är det fammo. I tisdags ville hon att faffa skulle följa mamma o henne hem till B-åker, hah-haa, Ingvar var o lekte med henne i "lek rummet " så trollet skulle komma o titta vad fammo sysslade med i rummet, men hon vände sig om tillbaka till faffa o skrynklade pannan o sa att STANNA HÄR. vad vi skrattade, hon var rädd att faffa skulle gå någon annanstans medans hon var i rummet hos fammo. Den lille troll ungen.                     Sedan på kvällen var vi o tittade på Revyn , den var jätte kul dom är så himla duktiga man fick sig ett gott skratt. Det är så j- lisiskt kallt 25- just nu o kallare har dom lovat. Inte riktigt klokt de här. snöar det inte så är det så här svin kallt. Men jag gick ut iallafall en sväng idag på ICA, kändes inte så farligt ändå , när man klär på sig. Men roligare o vara i stug värmen. Sedan var vi hos grannen o tog en kopp java nu i efter middag, det var skit länge sedan sist. Har nyss pratat  med dottern de hade varit hos Jens farmor  idag, Nu skulle Mutti åka o äta med några tjej kompisar. Men hon jobbar ju i morgon så det lär väl inte bli så länge. På fredag morgon kommer ju Alicia hit o är här tills på söndag efter middag. J o j ska till El stockholmo på 30 års kalas. Bo på hotell o fira  deras 1 åriga bröllopsdag i efter skott . Vi får hoppas att det blir lite mildare så man kan vara ute lite grann , när Alicia kommer kanske hon kan åka skridskor på NSK , men det ser inte att det skulle bli varmare. Så då blir det väl att rita o pyssla inomhus. Ja , ja vi får se det då. Ni får ha det gott folk så hörs vi.

Ovido - Quiz & Flashcards