piu

Alla inlägg under februari 2008

Av pirkko sundeborn - 18 februari 2008 12:52

Ja jätte tack till Anki för en god soppa lunch!!!!!! Annars har jag suttit på fm. o ringt till v.c   och beställt tid till distriktaren för stygn o gips borttagning 29/2 fick jag komma, sedan skulle jag ta ut medicin på apoteket men hör o häpna dom hade inte skickat recept dit fast jag pratade med dom förra tisdag dom skulle vara där mitten på förra veckan sade dom ,så då ringde jag o  var rent förbannad undrade vad dom sysslade med? Det gillade hon inte men det är livsviktigt för mig att ha sprutor .Nu väntar jag mitt älskade barnbarn ska komma hon ska vara här till 17.00 ca. Jeanette måste sova en stund innan hon ska börja jobba kl 20.00 det något dom gör på IKEA nu. Men det är bara roligt när sessan kommer hon är mycket rolig liten "unge" lill gammal .Har redan förbrett middagen eller det gjorde Ingvar igår skivade fläsket o skalade o hackade löken det blir fläsk o löksås ,potatis till middag lill trollet får korv om hon vill inte ha fläsk men det tror jag att hon äter det, hos mommo får man välja lite ,det är väl lite så hos alla mommos eller???????  Jag vet att det är lite fel men ,men.......

Av pirkko sundeborn - 17 februari 2008 17:25

Idag har det varit full rulle  hela dagen, när vi hade klivit upp o knappt hunnit äta frukost , kom Alicia o Jens de hann precis åka kom Januz o Yola medans vi satt o drack kaffe kom Lasse o Kim satt vi o fikade då kom 2 karlar från stan som skulle hämta 5 fönster som Ingvar hade med sig från Nynäshamn, samt telefonen har av någon andledning gått varm alla möjliga o omöjliga har ringt, jaa så kan det vara ibland. Men nu har vi slängt i oss lite middag stekt potatis o korv inte precis någon lyx middag men allt är ju gott när man är hungrig, det skulle gå fort att laga för vi hade inte hunnit äta riktig lunch bara varma mackor med ett gäng, o kaffe i mängder.Nu sitter vi ensam för tillfället i allafall. Jag ska gå o läsa dagens tidning Ingvar har nyss varit o köpt det.Anki hade skrivit att hon skulle komma i morgon o köpa med sig lunch det tycker jag inte att hon behöver jag har väl något att bjuda, men hon är snäll "TANT" öhh förlåt!Hon läser säkert detta o tänker vad i allsin dag menar kärringen.hah Ja så är dagen till ända snart jag måste komma ihåg o ringa vc i morgon beställa tid för sygn o gips borttagning om 14 dagar!!!!!!!!

Av pirkko sundeborn - 16 februari 2008 19:33

Idag kom Alltså Benny med familj på besök det var kärt besök, lill trollet var på sitt bästa humör, skrattade o "predikade" väldigt högt hon hade verkligen vuxit lill tjejen vi hade inte setts på nästan 1 månad  antigen har dom varit sjuk eller tvärtom. De stannade o åt middag med oss karre kotletter strips o kryddsmör blev det . Samtidigt grattade vi B o C dom har fyllt år men vi har inte kunnat vara där p.g.a alla sjukdomar. Vi köpte en byrå de vill ha en sådan o så fick dom lite slantar, alltid välkommet säkert. Sedan gick jag till ICA o köpte lite lördags gott  vi ska väl titta på melodifestivalen. Gott att ha något o smaska på. Januz ringde nyss de skulle komma i morgon f.m han har ju varit i väg till POLEN i veckan så han har köpt åt oss något (skum ) som vi ska ha, det var visst mycket billigare där. Annars är det här svindyrt, som allt annat man ska ha till renovering 1000 lapparna bara flyger. Tänk om dom kunde komma lika fort tillbaks!!!!!!! Nu ska jag gå o se på TV. Om det är någon som läser detta så ha en trevlig afton!

Av pirkko sundeborn - 16 februari 2008 12:19

God dag , nu är det lördag igen, gubbarna kom hem kl 24 .15 inatt det hade varit snö o storm ner över, här var det 10 grader kallt. fy när blir det vår? Bengan o Ingvar har lastat av fönsterna nu dom såg fina ut. Nu väntar vi sonen med familj skulle komma , jäntan hade sovit rätt så bra i natt men vaknade tidigt, men var visst snällare idag. Annars är det väl som vanligt, Christina ringde igår kväll sent o vi pratade till halv 12, tiden går ju så fort när man talar med henne,allt bra med de där nere i Borlänge, visste inte när de skulle komma upp men det blir snart. Om inte hennes pappa bli sämre han är ju 84 år så det är svårt o veta han bor ju hemma ensam än så länge, Christina lagar mat o åker till honom ,så han har matlådor för flera dagar.    Ja det om det. Jag har stoppat tvätt i maskin jag tror att jag ska gå ner o hänga det nu kanske får assistans av mannen. Sen gör jag inte så mycket mer kanske går o titta på sidor om bröllop Jeanette kom hem igår o sa att de kanske luta åt ett bröllp på andra sidan Atlanten ( Las Vegas) hugaligen vad hon hittar på, men det kanske kunde bli annorlunda det är många som gifter sig där, då får vi resa till USA . Varför inte??? Hon har alltid varit annorlunda min kära dotter har mygket egna ideer men det är väl bra det har med självkänslan o göra . Hon gör som hon vill skiter i vad andra gör o hur traditioner till viss del är.Jag  önskar jag kunde vara lite så ibland.Men jag kör lite vad andra tycker , men ibland ryter jag till o ändrar på beteende.Jaa ,jaa så är livet i Finnskogarna........nu vet jag inte något mer att skriva så återkommer jag på eftermiddag Kanske

Av pirkko sundeborn - 15 februari 2008 22:49

Jag väntar på min gubbe kommer snart dom var i Gävle vid 8 tiden de skulle stanna i Töndebro o fika sedan. Har inte gjort så mycket idag bara varit det går ju inte göra något med handen. Var faktiskt nyss o duchade hade en plastpåse i handen, gick sådär. Benny ringde också förut jätte hostig o lill sessan håller dom vaken halva nätter så dom är så slut, o jag kan inte se efter henne heller just nu har dåligt samvete men så fort jag blir bättre så tar jag jäntan hit så dom får andas. Hoppas skrik perioden börjar ta slut hon blir ju 4 mån. på måndag. Dom kanske skulle åka till moster min med Cornelia i morgon en stund hon har erbjudit o se efter henne så dom kan vila några timmar. Benny visste inte än hur dom skulle göra men tackade för erbjudandet. Hon är snäll fast hon har 17 barnbarn själv men de är större dom kan ju alla fall torka sig själva.  Nu ska jag gå o ladda kaffebryggaren o göra några goda mackor så vi kan fika när han kommer hem.Natt inatt

Av pirkko sundeborn - 15 februari 2008 14:46

Av pirkko sundeborn - 14 februari 2008 16:45

Min messinger är felande så kunde inte skicka kramar så till de mina så nu får alla som läser en jätte kram ,nu har gubben åkt o jobbat, har ont i fingret o hela handen förresten, vill knappt ätä något, kanske bra för kilona. Nu ska jag ta en kopp kaffe. Har väntat på min kompis Anki skulle komma när hon skulle till affären ,men hon har inte kommit. Vet inte vad som hon gör,kanske väntar på gubben sin som kommer hem ikväll.?????????Ja,ja hon tittar väl in någon annan dag. Vi har ju inte så långt mellan oss.

Av pirkko sundeborn - 14 februari 2008 12:32

Ja nu har jag opererad igen.Det var mer i handen än vad dom trodde, 2 skenor hade vuxit ihop så det blev mer än sken skids klyvning ,men hoppas att det blir bra nu i det finger. idag är det alla hjärtans dag  fick 10 lax färgade rosor av min man,han är då för snäll. Hade tänkt laga en god middag idag men det går inte så bra just nu ,så det får bli rester älgbiffar, kycklinggryta o köttgryta i en salig blandning.Middagen den goda får vi ta när jag blir bättre. Idag är det jätte blåsigt, o halt.Ingvar ska åka till Nynäshamn inatt med grannen de ska hämta nya fönster till oss som vi ska byta när det blir varmt.Vi håller ju på nere i källaren o gör en ny typ lite relax med bastu mm. Skönt ,för i huset finns en bastu sen förrut men o åter men, inget man längtar precis att ha en mys kväll precis i.Så nu blir det fint igen som vi hade på de förra stället som banverket löste in,oh vad jag saknar det vi hann ju bo där 22,5 år så det var inte så roligt att flytta o med tvång. Men man kanske lär sig trivas här också????????? Nu har Ingvar lagt sig en stund för han ska ut o jobba 8 timmar innan han åker till Nynäshamn,han fick kliva upp så tidigt i morse för skjutsa mig till sjukhuset . nu ska jag skicka lite kramar till nära o kära

Ovido - Quiz & Flashcards