piu

Direktlänk till inlägg 26 maj 2008

Skiftet är över

Av pirkko sundeborn - 26 maj 2008 21:15

Ja nu vad det några dagar sen jag skrev sist men det har varit full fart sen i onsdags, vi var hos Jeanette då när hon fyllde år , så Alicia följde med oss o har varit här sen dess, nu var Jeanette o hämtade henne, så mommos huvud är helt tomt nu, lårena är som celee o trött i skallen , men det är ju roligt samtidigt att barnbarnen vill vara med en .I torsdags var inte vilken dag som helst då vad det tjat hela dagen om vi skulle åka ut med husvagnen vi sa att vi åker på fredag 1000 o 511 ggr. men det hjälpte inte , så då badade vi snabb bastu o får i väg kl.18 ca moster kom också med 2 av sina barnbarn på fredag kom ytterligare 2 sen var det 2 vagnar till 3 barn så det var ett riktig  förskola där, Larsson var bara en snabb sväng dit .Barnen gillade det liv dom sprang 12-14 timmar där dom stupade i säng på kvällen behövdes inte så långa vaggvisor inte, på söndag var vi tvungna att åka hem tidigt för B, C o C skulle komma till lunch Ingvar o jag åkte vid 10 tiden Alicia ville inte hem , hon fick stanna med moster där med dom andra barnen så dom skulle ta med sig henne vid 14 tiden till Bommen så jag var o mötte upp henne där. Det är inte så besvärligt att ha så många med sig dom leker med varandra , men det är liksom en spänning hela tiden ändå, men de var så snälla försökte inte ens att gå till sjön själva eller bryggorna .Men det tar på en i allafall , man kan inte slappna av på samma sätt när man har barn med sig.Så det starkaste vi har dryckit är är äppeljuice. det var skönt.Igår kväll sov Jeanette över hos oss hon kom hem från jobbet vid 18.45 så hon stannade här. Idag skulle Alicia viljat gå på dagis några timmar men när Jeanette ringde i morse så det fanns bara 1 personal på den avd.på 13 barn så hon undrade om Alicia möjligen kunde vara hos oss , istället. det fick hon .Men hon sa samtidigt att hon fick även komma ,men det förstår väl vem som helst att man kör inte dit ungarna om det går lösa på ett annat vis.Så nu har jag gjort räkningar o tagit mig en kopp i lugnans ro nu har jag väl inte så mycket mer att skriva  förresten moster o gubben hennes är på väg till Tallin nu dom åkte på en kryssning i morse, hoppas de får en trevlig resa. vi hörs

 
 
anki

anki

26 maj 2008 21:50

otrolig fart på mostra din eller gör hon som vi rymmer när det har blivit för mycket kram

http://anki

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pirkko sundeborn - 23 mars 2012 06:10

 Ja det var det , men det blir inte så att man går in o skriver , i o m att man är i FB o kollar ist. Orkar inte ens skriva  allt som har hänt o händer jobbar o står i  , ska iväg till jobbet strax, men det är ju fredag så det är skönt, Jag tror att ...

Av pirkko sundeborn - 23 mars 2012 06:10

 Ja det var det , men det blir inte så att man går in o skriver , i o m att man är i FB o kollar ist. Orkar inte ens skriva  allt som har hänt o händer jobbar o står i  , ska iväg till jobbet strax, men det är ju fredag så det är skönt, Jag tror att ...

Av pirkko sundeborn - 13 januari 2012 17:22

Nu bloggar jag nästan aldrig , man är väl på FB  istället. det har hunnit hänt mycket sen jag skrev sist  gubben o jag  var till Stockholm  när han fyllde  en massa år, jag överraskade  med en weekend med mat hotell supe  skansens nyårs klockor  m, m...

Av pirkko sundeborn - 13 december 2011 15:30

Hemligt så här års jul o-NYÅR ........Borta med vinden .......... ingen  ,inget eller något ,,,,,,,,Alla ska  lyssna på den  ni!!!!!!!! ...

Av pirkko sundeborn - 11 december 2011 08:30

Ja snart är det ju jul ,,känns inte som så, livet går med raska steg jobb hem äta sova , orkar inte så mycket mer, nu har jag vickat 5 veckor på så gott som 100 % nästan . så gamla tanten orkar liksom inte så mycket mer, Nu har jag blivit förkyld oxå...

Ovido - Quiz & Flashcards